Hej alle på amino, Jeg har lige lidt spørgsmål vedr. håndtering af en anden persons CVR nr. jeg er i øjeblikket nødsaget til at håndtere min fars CVR nr af personlige årsager. Men hvordan håndtere jeg nemmest indberetningen til skat? normalt ville man evt. skrive den på sin forskudsopgørelse, hvorefter det bliver trukket over sin alm. løn - men er der ikke en anden måde at håndtere dette på så det ikke bliver trukket over hans løn som er "let" at håndtere for mig ? :-) Med venlig hilsen Mathias |
nej det mener jeg ikke - men du kan forskudsregistrere din fars overskud på hans forskudsskema i skat.dk - og checke at hans løn i øvrigt er OK, og så får din far tilsendt B skatte kort som bruges månedligt (undtaget juni og dec mener jeg) - og dem kan du jo indlægge i netbanken til betaling fra den konto din fars løn går ind på (sikre dig der er dækning) - og på den måde er det et engangsarbejde
Jeg er gået ud fra det er en personlig virksomhed og ikke et ApS f.eks.
Du kan godt senere rette det overskud i forskudsopgørelsen og få nye b-skatteopkrævninger hvis du ser at overskuddet bliver større eller mindre end det du her og nu forventer