Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp angående "Udlægsregler".

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 6. Aug 10
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen som vil tage mig i hånden og forklare mig hvordan jeg bruger udlægsregler?

Jeg skal i gang med at sælge arrangementer til virksomheder hvori der bl.a indgår underholdning, restaurant besøg og hotel ophold. Jeg planlægger en hel dag og fakturerer kunden samlet for hele arrangementet.

Jeg har talt med den sure dame hos SKAT som mener, at jeg skal gøre brug af "Udlægsreglerne". Er der nogen som vil forklare mig hvad det konkret betyder for mig og den faktura jeg skal sende til kunden? Jeg synes ikke helt jeg forstår de regler.

Takker mange gange.

Maria

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46617
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:59

Surf efter udlægsregler og udlægsregler moms - der vil du finde en del eksempler som f.eks. http://www.rir.dk/fileadmin/user_upload/RIR-Filer/Artikler/Momslovens_udlaegsregler_artikelFdec2010.pdf 

Du skal vente på en der kan mere om dette - men umiddelbart vil der jo være moms fradrag hos virksomheden for alt det som der normalt ville være moms fradrag for, og 25 til 50% momsfradrag for ex restaurant og hotel (ville også kunne afhænge af deltagerne, ansatte eller kunder)

Det er ret givet, at det også skal være det som er slut resultatet for hele transaktionen- men hvis ikke du kan surfe dig til det eller ringe til en revisor håb på en revisor eller en med erfaring i de regler kan gennemskue det og byder ind

PS Husk, at hvis hotel ikke er angivet som KUN ophold, men inkluderer ex morgenmad - så vil det ryger over i kun 25% momsfradrag - hvor rent hotel - kun rum/sove - har 50% momsfradrag

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 17:36

Hej Maria,

Den sure dame fra SKAT har en god pointe i at anvende reglerne om udlæg.

Udlægsreglerne stiller dog en række krav til din bogføring, og at du skal huske at føre dine udgifter i dine kunders navn, således de kan anvende bilagene i deres regnskab.

Læs dette link på SKAT.dk: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=1978072 (bemærk, at du kan klikke dig videre til de forskellige sektioner).

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)