1) Erkende at en ide har meget lille værdi uden handling, og at jeg ikke har tænkt mig at føre det ud i livet selv. 2) Erkende at der er meget lidt der kan forhindre ideen i at blive "stjålet" 3) Gå til Arla og sige at jeg har verdens bedste ide, og fortælle dem om det 4) Prale resten af livet med, at jeg var opfinderen af gulerodssmør (eller hvad det nu er), og at det var så genial en ide, at kæmpe Arla satte det i produktion. 5) Skrive en bog om det, filmatisere det, få mit eget talkshow etc.
Okay, nummer 5 er bare for sjov. De fire første mener jeg. Hvis det virkelig er en god ide, får en anden nok ideen på et tidspunkt. Så claim the fame mens tid er. Hellere få credit for den nu, og måske bare få tak, og se det blive til virkelighed, end have ideen i skuffen og se andre få ideen om et år.
Hvordan kan du gøre din idé SÅ attraktiv for eksempelvis Arla, at det vil være lettere, at betale dig for den, end at skulle udvikle en lignende opskrift?
Du kunne starte med at lave forarbejdet med markedsundersøgelse mm. - Eventuelt starte en mindre produktion selv.