Måske her er hjælp at hente omkring retningslinier for valg af domænenavn og søgemaskinernernes "codec". Er i tvivl om hvordan søgemaskinerne sorterer og rangerer et navn og vil jo gerne have et navn som kan komme "højt op" i en søgning. Men hvis det optimale navn nu er optaget - hvad så? Har I nogle kommentarer til dette tankespil: Hvis sitet f.eks handler om turistinformation, vil ordet "turistinformation" sikkert være det bedst tænkelige domænenavn - ikk´? Hvis der bliver søgt "turistinformation" (i f.eks Google), og jeg ikke ejer dette domænenavn, hvad sker der så, hvis jeg istedet har købt et navn som: hurtigturistinformation.dk gratisturistinformation.dk osv… Altså - vil det være en god måde at få fat i trafikken på til det optimale søgeord, ved at hæfte et andet ord på søgeordet i sit domænenavn? Eller - kan søgemaskinen ikke "se" og "vægte" ordet "turistinformation" når det er blevet sammesat med et andet ord? Og - er der noget jeg slet ikke har tænkt på? Mvh Ny og nysgerrig iværksætter webansvarlig København |
Hvis det f.eks er ord turistinformation du går meget efter, ville jeg vælge et domænenavn som f.eks:
turistinformation-danmark.dk
Det primære ord står først og alene. Bindestreg betragtes som et mellemrum.