Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

GTD - fysisk arkiv. Gode ideer efterlyses

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 22. Aug 11
Indlæg ialt: 406
Fra  FokusH Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er i fuld gang med at implementere og anvende GTD-systemet i forhold til mit arbejde, fritid, hobbier etc. Og jeg har fået god hjælp af en Amino-fælle, som har brugt systemet i flere år (tak for det!).

På softwaresiden er jeg kørende, men det fysiske system volder besvær. Jeg kan simpelthen ikke finde ud af, hvor jeg skal skaffe de ting, jeg synes jeg har brug for. Har fisket et udmærket hængemappesystem ud fra en fjern krog men savner det, jeg vil kalde 'læg'. Altså de tynde papir- eller plasticomslag som man kan komme omkring papirer, der skal ligge sammen - *i* samme hængemappe.

Læggene hedder flere forskellige ting, har jeg googlet mig frem til: Indermapper, journalmapper, indlægsmapper. Men de er alle forskellige grader af rædselsfulde :-( 

Jeg vil vældig gerne finde nogle mapper, som er af kraftigt papir, gerne i pæne farver, med en integreret fane man kan skrive på (alternativt noget system, man kan klistre på).

Er der nogen af jer, som er stødt på en leverandør af *pæne* indermapper? Gerne udenlands, hvis nødvendigt.

(Og jo - jeg kan godt finde på alternativer eller lave npgen selv, hvis det skulle være)

/Marianne

Tilmeldt 27. Mar 10
Indlæg ialt: 14
Fra  Spindler Skrevet kl. 09:19

Uhm, Marianne - jeg mener, at David Allen (i sin webshop) sælger noget a la det, du efterspørger...

Se det her link:

https://secure.davidco.com/store/product.php?productid=16622&cat=286&page=

Vh Amino-fælle :-)

Morten Spindler
+45 40 37 92 95 - morten@spindler.dk

Fra København
Tilmeldt 22. Aug 11
Indlæg ialt: 406
Fra  FokusH Skrevet kl. 10:46

Hej Fælle :-)

Det går rigtig godt med systemet og med Omnifocus/Evernote. Er ved at have fundet linjerne i mit eget setup, men jeg regner med at skulle 'file det til' i den kommende tid, når jeg ser, hvordan det fungerer i praksis. 

Ja - det fil-system, du linker til, har jeg set, men det er lidt dyrt, synes jeg (og så kommer der told oveni). Men ellers er det sådan nogle, jeg søger. Lyreco har inden for de seneste dage åbnet et web-katalog. Vil prøve at kigge dér.

Falder du over noget, så giv endelig lyd!

Tilmeldt 27. Mar 10
Indlæg ialt: 14
Fra  Spindler Skrevet kl. 08:50

Hey

Noget af det sværeste, og mest omtalte "problem" eller udfordring er det, at man før eller siden "falder af vognen". Glemmer at bruge systemet, finder undskyldninger og bare ikke synes, at man har tid til at organisere.

Det gode er, at man ANYTIME kan hoppe på vognen igen - og skal gøre det, for når så omfattende en metodik skal indarbejdes, er det at "falde af vognen" en vigtig del af læringen. Man skal se og opleve, hvor meget bedre det er at være "på vognen".

Citat fra Batman, som jeg elsker: "Why do we fall?... So that we can learn to pick ourselves up!"

Morten

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)