Der er noget der går mig på! - Jeg har ikke nok
salg i min
webshop! Hvad tror i det kan skyldes..
Det meste er sikkert allerede skrevet, men det gør ikke noget at det bliver gentaget.
Når jeg kigger på informationssiden, kan jeg se at jeg bliver "bombarederet" med gebyrer: Først et meget højt fragtgebyr, og derefter et gebyr for at få lov til at betale. Som kunde køber jeg varer, ikke gebyrer :o)
Det er fair nok at du har en fragtpris. Personligt synes jeg den er lidt høj, så hvis der er mulighed for at lægge noget af det over på varens pris, og så sætte fragten ned, vil det nok hjælpe lidt. Betalingsgebyret er (undskyld udtrykket) direkte latterligt, og signalerer at det er til besvær at jeg vil betale for varen.
"Kundecenter", hvad er det? Jeg skal logge ind for at finde ud af det. Er det en lukket klub for medlemmer som jeg ikke er en del af, eller hvad skal det bruges til?
Det er meget svært at finde ud af hvordan jeg kommer i kontakt med dig. At jeg har mulighed for let at komme i kontakt med firmaet jeg handler med, skaber noget tryghed. Hvis jeg rammer rigtigt i første hug, skal jeg klikke 2 gange for at finde kontaktinformation. Hvis du ikke smider det direkte på forsiden, så lav i det mindste et direkte link hvor det tydeligt fremgår at her skal jeg klikke for at komme i kontakt med firmaet.
Betalingsflowet er også lidt langt. Personligt er jeg mest tilhænger af One Step Checkout, men det er en smagssag.
Der er i øvrigt ikke sammenhæng mellem vilkårene, og det du skriver. Mange varer bliver præsenteret med en leveringstid på 1 - 3 dage, hvilket sandsynligvis er korrekt. Men i dine vilkår fremgår det at leveringstiden varierer fra 4 - 14 hverdage. Men hvad skal jeg tro på? At der går 1 - 3 dage, eller at der vil gå mindst 1 uge, eller i værste fald 3 uger?
I det hele taget er der der flere modstridende oplysninger på siden:
I kurven får jeg denne besked to gange:

Men når det så bliver alvor og jeg skal til at betale, viser det sig at være løgn:

Det er et lille beløb og en lille detalje, men med tilpas mange af den slags uoverensstemmelser fordufter troværdigheden fuldstændig, og jeg begynder at lede efter nogle jeg har større tiltro til.
Jeg har kort skimmet dine vilkår, og de overholder i det store hele hvad de skal. Jeg har dog et par kommentarer :o) Igen er det et spørgsmål om tryghed. Jeg bryder mig ikke om at blive "råbt" ad, og igen er det et signal om at jeg som kunde allerede er meget besværlig for dig, og da jeg kender reglerne, skaber det mere usikkerhed at du ikke har tænkt dig at overholde købeloven, HVIS jeg skulle fortryde mit køb. Hvad har du ellers tænkt dig at blæse på?
Og så er der selvfølgelig den mulighed at varerne er for dyre. Jeg kender ikke konkurrenternes priser, så det kan sagtens være at det er konkurrencedygtige priser. Men ved et hurtigt kig på produkterne, ser det ud til at det absolut billigste jeg kan købe hos dig, vil koste lidt over 250 kr. inkl alle dine gebyrer. Måske du kunne få lidt mere salg, hvis du også havde lidt billigere produkter?
Det virker måske meget negativt, men sådan er det ikke ment. Der er også meget der fungerer fint, men det er der jo ingen grund til at fremhæve :o)
God vind med det videre forløb.