Om det er en god eller dårlig idé at oprette sådan en blog skal jeg ikke kunne sige med sikkerhed, da jeg ikke ved nok indenfor SEO til at kunne vurdere det.
Men jeg har selv lavet en sådan blok, hvor jeg skriver diverse artikler om det produkt, som min primære side omhandler. Jeg gør at jeg fra bloggen aldrig linker med den samme ankertekst, men varierer. Jeg linker heller ikke til den samme side hele tiden, men varierer det løbende ved at linke til forskellige undersider på min primære side.
Fra bloggen linker jeg også ud til andre relevante sider (ikke til konkurrenter), sådan at jeg ikke kun linker til ét domæne fra bloggen.
Derudover så opretter jeg links forskellige steder, hvor det er muligt, til de forskellige sider på bloggen, også med varierende ankertekst, sådan at den også får indgående links forskellige steder fra, udover de links, som kommer automatisk, fordi det indhold der er på bloggen er brugbart også for andre.
Alt i alt har det betydet en hel del for mine placeringer, hvor jeg på nogle ord, ligger både nr. 1 og 2 med hhv. den primære side og bloggen.
Men vær opmærksom på at det er stort arbejde at vedligeholde flere sider. Reelt ved jeg ikke, om jeg med samme arbejdsindsats kunne få min primære side lige så frem...