Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Anbefaling af iværksættervenligt pengeinstitut?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 25. Apr 11
Indlæg ialt: 46
Fra  Torben Scharling Skrevet kl. 07:35
Hvor mange stjerner giver du? :

God morgen Aminoer :)

Jeg havde i torsdags en foruroligende telefon samtale med min bank "rådgiver" xxxxxxxxx fra mit pengeinstitut. Jeg nævner navnet, da jeg godt kan stå inde for, offentligt, at kalde en spade for en spade. Skal spare jer for detaljerne, men især det faktum, at manden indrømmede blankt, at han intet anede om iværksættere og selvstændige, er jeg kommet til den konklusion, at jeg må skifte bank asap!

Spørgsmålet er så hvilken bank, hvilken bank rådgiver, og skal jeg starte med at oprette en konto eller bede om at få overført mit lån osv. fra starten af? Lånet er på sølle 30.000. Det er ikke fordi jeg skal ud og låne store beløb, ønsker blot en bank og rådgiver, der i det mindste imødekommer nystartede selvstændige, med dertil svingende inkomst og start kapital. Jeg bor i Kbh, men er som sådan ligeglad med, hvor banken ligger.

Håber I har nogle forslag :)

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 07:55
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hej Torben,

Uanset din holdning til at "kalde en spade for en spade", er det ikke tilladt at hænge navngivne personer eller virksomheder ud i Amino debatten.

Derfor er dit indlæg nu anonymiseret.

Det primære i dit indlæg, nemlig at spørge efter andres erfaringer med et iværksættervenligt pengeinstitut, kommer jo stadig ud. 

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra Struer
Tilmeldt 30. May 10
Indlæg ialt: 485
Fra  Rolcera Skrevet kl. 08:32

Hej Torben,

Hvis det var mig, som der skulle finde nyt penge institut, så ville jeg gå ud og spørge 3-4 forskellige banker - som jeg fandt interessante - og så ville jeg høre efter hvad det er, som de kan tilbyde mig - og så forklare min situation, selvfølgelig. Det skulle ikke være noget problem, at finde én bank, som kan give dig et godt tilbud, og sådan som jeg finder at landet ligger lige nu, så prøver bankerne faktisk også at hente kunder hjem, da der er en del andre banker, som krakker rundt omkring i landet.

Held & lykke!

Dbh.
Rasmus, 

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 08:51
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Rasmus
Mit råd til dig vil være.
Tag et ekstra job. I stedet for at gå i banken (den nemme løsning) så skrab selv de 30.000 kr. sammen.
Det skaber et bedre fundament til din virksomhed og dermed har du øget dine chancer for at opnå succes.

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2117
Skrevet kl. 14:33

Hej Torben

Jeg tror fejlen ved os, der starter firma, henvender os til vores privatrådgiver, det har jeg selv gjort. Det bliver så straffet nu. Da hun ikke kan finde ud af at læse balancer, halvårsregnskaber osv. "Det ser godt ud". Det er kommentaren!!!. Jeg har været til møde i Ejerlederne om alternativ finansiering, det var meget positivt og her fik at opbakning i at en privatrådgiver ikke har samme kompetencer som en erhvervsrådgiver. Vedkommende jeg talte med har været erhvervsrådgiver i et pengeinstitut og kom en kunde og ville have et boliglån, billån, eller ....., så måtte en kollega overtage.

PT. betaler jeg over 12% i rente på kassekredit og 30% pr. md. i erhvervslån!!!

Arbejder på en anden løsning.

Johnny

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46611
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:54

Underlig bank. Et er at rådgiveren siger han ikkenhar forstand på iværksættere ellermvirksomheder, men så må han da være begavet nok til at overflytte dig til en der har den viden. Alle banker har da folk med erhvervsekspertise
Det er ikke per automatik idag let for dig bare at flytte dit 30.000 kr lån over i en anden og slet ikke samtidigt at få deres forståelse for, at din økonomi kan svinge = måske behov for yderligere kassekredit
Jeg ville derfor først sikre mig det lån der allerede er, ved,at fåmfortsat vilkårene i eksisterende bank, men med rådgiver der ikke siger han ikke. Har forstand på erhverv. Dernæst se om du kan få yderligere forståelse der, og samtidigt kontakte 2-3 andre banker med forretningsplan og budget og ønsker, og se hvad du kan opnå.
Smid ikke den gamle ud før du har en ny
Vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)