Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Arbejdsgiver med to personligt ejede virksomheder

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 23. Jun 09
Indlæg ialt: 32
Fra  FusionDynamics Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Håber nogen kan hjælpe med et svar..

Jeg har to personligt ejede virksomheder.
Dvs. jeg oprettede først én, som fik et cvr-nummer, som kan slås op på cvr.dk.

Dernæst oprettede jeg én mere, og denne fik et SE-nummer, der er tilknyttet den først oprettede virksomhed.

Jeg laver sepereat momsafregning og regnskab helt seperat for de to virksomheder, men samlet set er de jo en del af min personlige "skattemappe", som det så flot hedder hos skat :-)

I den først oprettede virksomhed har jeg et par medarbejdere, og bruger LetLøn til lønudbetaling, og det fungerer glimrende.

Så langt så godt..

Nu har jeg imidlertig ansat en medarbejder i sidst oprettede virksomhed, og får lidt udfordringer.

Jeg kan tilsyneladende ikke tilmelde mig LetLøn, fordi det ikke er et "rigtigt" CVR-nummer.
Jeg kan ikke ændre min virksomhed til at være arbejdsgiver på virk.dk, fordi jeg ikke kan logge ind med et gyldigt CVR-nummer.

Er der nogen, der har haft lignende erfaringer?

(jeg er ikke interesseret i holdninger om personligt ejede virksomheder vs. selskaber)

På forhånd tak :-)

/Søren 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil mene du skal oprette et ApS til et af selskaberne og dermed få et CVR nummer.

Ved ikke om man kan benytte et P-nummer, der var engang noget med at man kunne få sådan et som tilknytning til CVR.

Mener ikke man rent juridisk kan have flere personligt ejede selskaber, kun et CVR, men du kan jo godt have forskellige webshops på forskellige domæner som så ejes af den virksomhed som du har personligt.

Tror dog det er det forkerte forum du har oprettet indlægget i, der er sikkert et andet som passer bedre hvor du vil få et godt svar.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)