Jeg har en ide (efter vi som alle andre er løbet ind i dårlige betalere et par gange). Jeg syntes vi skal oprette et register hvor vi opretter de dårlige betalere som vi har haft problemer med, gratis. og gøre sådan man kan slå dem op, gratis. sådan vi altid kan tjekke i dette register om der er nogen som er erkendt dårlige betalere af andre iværksættere.
Jeg er helt sikker på at hvis alle på amino deltog i sådan en "auktion". Ville vi kunne lave et stort og brugbart register som vil spare os for mange penge fremover.
Jeg har selvfølgelig serverplads til registeret, samt mod på at lave nogen stykker kode der kan levere dette til os. så alt i skal gøre er at svare på om i syntes det er noget værd, eller ikke.
Hvis nogen har en ide til hvordan vi "validere" disse indberetninger, så er jeg lutter øre.
Ja det er jo klart det letteste. det er ikke altid muligt at drive forretning på den måde, hvertfald ikke i mine øjne, men jeg spurgte ikke til en personlig løsning. jeg spurgte til om der var nogen herinde der vil bakke op om sådan en ide :)
Det vil blive ufattelig dyrt og meget svært at få godkendelsen til dette. - Hvis man skal indberette folk til et register, skal registeret været godkendt til det. Det giver ekstreme store bøder hvis man ikke har disse godkendelser. Derfor er det ikke noget man lige gør.
Heller ikke hvis det er gratis.
Jeg tror alle ville nyde godt af sådan et register, men i Danmark må man ikke uden videre bare registere dårlige betalere, uden nogen form for dokumentation for det. - derfor koster det også en del af få disse oplysninger udleveret af de kendte register som RKI samt Debitorregisteret.
god ide - men desværre meget svært i virkeligheden.
Det vil blive ufattelig dyrt og meget svært at få godkendelsen til dette. - Hvis man skal indberette folk til et register, skal registeret været godkendt til det. Det giver ekstreme store bøder hvis man ikke har disse godkendelser. Derfor er det ikke noget man lige gør.
Det lyder trist, er det noget du har på skrift? ikke for at så tvivl om din oprigtighed, men du ved :)
Det lyder trist, er det noget du har på skrift? ikke for at så tvivl om din oprigtighed, men du ved :)
Hmm. jeg kan også søge mig til på nettet at det ikke er tilladt at oprette nogen før det er prøvet ved en domstol, osvosv... øvøv, og dumt af mig ikke at undersøge sådan noget inden, men troede fandme ikke der var lov for det OGSÅ i vores land... baah. Tråd Lukkes.
jeg har arbejdet med inkasso i mange år og gør det stadig. du kan også bruge KOBs register, men det er slet ikke lige så godt som debitorregisteret eller RKI
personligt kan jeg bedst lide deb. registeret, da de er gode at snakke med og det er et lettere system at benytte.