Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kontrakt mellem 3 i APS

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København SV
Tilmeldt 22. Mar 07
Indlæg ialt: 606
Fra  DetMads ApS Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Vi er 3 gutter som skal starte et ApS, men vi vil gerne have alt det juristiske på plads.
Vi har fordelt arbejdet mellem os 3, men vil gerne skrive kontrakt mellem os.

Findes der ikke en skabelon til sådan en, eller burde jeg bare tage fat i en advokat?

Ser frem til at høre fra jer 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47152
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:19

Som pt 1 vil jeg sige, at der er RIGTIGT mange ApS med tre gode mennesker som er enige ved oprettelsen - og så kommer helt galt af sted efter kort tid. Personligt vil jeg nok advare mod et 3 mands samarbejds ApS

Men så til en slags svar: Det er jo stærkt individuelt vil jeg mene. ApS kapitalen skal i jo så indbetale alle tre - og det forhold kommer så til at give sig selv, hvis ialt 80.000 kr så 26.666,66 kr hver hvis I skal ha samme ejerandele MEN så kommer alt det svære, som det er vigtigt at aftale nu medens i er venner - det kan aldrig ordnes hvis først i er uenige.

Arbejder alle lige meget og skal ha samme løn - hvad hvis den ene pludseligt ikke er interesseret og vil arbejde?

Hvad hvis den ene bliver uenig i en beslutning - kan de to så altid bare majorisere en beslutning i gennem?

Hvis en vil ud-  hvordan så - skal de andre købe hans anparter og til hvilken pris og vil de ikke det, skal de så tilbyde den ene deres anparter til samme betingelse

Hvem har fuldmagt til banken - ansvar for bogføring - moms - skat

HVIS I vil ha 3 mands ApS (eller overveje SMBA) så vil jeg nu nok mene i skal skrabe sammen til en advokat som kan lave anpartshaver overenskomst

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 21:21

Hej

http://www.startvaekst.dk/kontrakterforisapsogas

Her findes flere skabeloner, men det anbefales at søge kompetent rådgivning.

Tonny

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:25

konstellationen 3 partnere er i min lange erfaring ligesom at holde en kugle i balance på en skrå flade - derfor er det smart at få udarbejdet den overenskomst mellem jer, der enkelt, klart og robust regulerer udtræden, uenigheder og tvistløsning...

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)