Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forbinde PC til Stofa-router

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,
nu skal jeg endelig flytte kontor til bedre adresse og lokaler. Desværre kan jeg kun få Stofa, men har nu også fungeret ok de andre steder jeg har benyttet, men det er upload-hastigheden, de er "nærige" med.

Jeg vil tilslutte PC´er direkte til routeren. Så er spørgsmålet:

Er det mest fornuftige at købe langt netværkskabel og køre gennem lokalet. Eller er det måske mere fornuftigt at købe langt coaxkabel, således at roteren flyttes over til PC´erne? Eller er det "hip som hap"?

I tilfælde af netværkskabel, så kan se jeg se man kan købe cat5, cat6, cat7... Hvilket skal jeg vælge - eller er dette også ligegyldigt?

På forhånd tak for teknisk hjælp

Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 206
Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Langt netværkskabel - det er ligegyldigt om det er cat5 eller cat6 til dit brug.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders_G:
det er ligegyldigt om det er cat5 eller cat6 til dit brug.

 Eller cat7?

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Schou Larsen | bannerprint.dk:

Anders_G:
det er ligegyldigt om det er cat5 eller cat6 til dit brug.

 Eller cat7?

Med mindre du har planer om at køre 100 Gbit internetforbindelse, er det ligegyldigt. Skype-Smile

Din internetforbindelse bliver alligevel den reelle flaskehals i det setup.

Både Cat5e og Cat6 kan fint klare den hastighed som Stofa kan levere..

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :

John Nielsen:

Brian Schou Larsen | bannerprint.dk:

Anders_G:
det er ligegyldigt om det er cat5 eller cat6 til dit brug.

 Eller cat7?

Med mindre du har planer om at køre 100 Gbit internetforbindelse, er det ligegyldigt. Skype-Smile

Din internetforbindelse bliver alligevel den reelle flaskehals i det setup.

Både Cat5e og Cat6 kan fint klare den hastighed som Stofa kan levere..

Dbh. John

Ok. Tak for svar. Kan forstå, at det er bedre at køre langt netværkskabel (10 mtr.) i stedet for at køre coaxkabel og derved flytte selve routeren de 10 meter?

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Brian Schou Larsen | bannerprint.dk:
Ok. Tak for svar. Kan forstå, at det er bedre at køre langt netværkskabel (10 mtr.) i stedet for at køre coaxkabel og derved flytte selve routeren de 10 meter?

I forhold til hastigheden på internetforbindelsen gør det ikke nogen reel forskel.

Det er kun de mest nørdede, som synes en router er pæn. Jeg ville sætte routeren et sted, hvor den er mindst muligt synlig, og så trække et godt skærmet cat6 ethernetkabel derfra.

10m virker måske som lidt langt at trække et kabel indendøre. Men det er det nu ikke. Man kan fint trække kabling på op til 90 - 100m, hvis det er kabling i god kvalitet, uden der tabes så meget signal, at det kan mærkes på internetforbindelsen.

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

John Nielsen:

Brian Schou Larsen | bannerprint.dk:
Ok. Tak for svar. Kan forstå, at det er bedre at køre langt netværkskabel (10 mtr.) i stedet for at køre coaxkabel og derved flytte selve routeren de 10 meter?

I forhold til hastigheden på internetforbindelsen gør det ikke nogen reel forskel.

Det er kun de mest nørdede, som synes en router er pæn. Jeg ville sætte routeren et sted, hvor den er mindst muligt synlig, og så trække et godt skærmet cat6 ethernetkabel derfra.

10m virker måske som lidt langt at trække et kabel indendøre. Men det er det nu ikke. Man kan fint trække kabling på op til 90 - 100m, hvis det er kabling i god kvalitet, uden der tabes så meget signal, at det kan mærkes på internetforbindelsen.

Ok. Tak for svar Yes

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)