Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler osv. Samt hvordan starter jeg?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 8. Jun 12
Indlæg ialt: 155
Fra  DAGLIGVARE.NU Skrevet kl. 18:19
Hvor mange stjerner giver du? :

God Aften.

Jeg er en ung knægt på 19 år, som til daglig arbejder som sælger for en størrer virksomhed i Danmark.
Jeg har på den seneste tid, gået og drømt om at starte mit eget "lille" bijob ved siden af.

Dertil er jeg nået frem til at det jeg skal startet er en online butik, som skal gå ind og sælge spil, til computere, pc osv.
MEN.. Jeg syntes at jeg har søgt alle steder. Men jeg kan hverken finde ud af hvilke regler der er for registrering af virksomheden, som kun kommer til at bestå af mig. Men, hvilke regler der ellers er der skal følges for at jeg ikke ende på den forkerte side af loven.

Dette er et projekt jeg virkelig gerne vil, og håber derfor på at nogen kan hjælpe mig til at finde et sted, hvor jeg kan læse om reglerne.
På Forhånd Tak.

Fra Aarhus
Tilmeldt 27. Apr 05
Indlæg ialt: 271
Fra  HeyBuy Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Niclas,

En god kilde til information om forskellige virksomhedstyper, samt vejledning til hvordan du kommer i gang: http://www.startvaekst.dk/virksomhedsformer

Husk du gerne bare må starte en hjemmeside og begynde at sælge, uden at have stiftet en virksomhed. Du må omsætte for op til 50.000 kr om året inden du skal momsregistreres. Vil du seriøst fra start er der dog ikke nogen grund til ikke at gøre det med det samme.. kan være en eventuel leverandør kræver det.

Hvad tænker du angående "regler så du ikke havner på den forkerte side af loven"? .. det er lidt for fluffy til jeg kan give dig noget konkret svar.

Leder du efter en dansk aktie app? Se den bedste aktie app

Tilmeldt 8. Jun 12
Indlæg ialt: 155
Fra  DAGLIGVARE.NU Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var angående når jeg sælger et spil til 179 kroner, skal der så ikke betales noget af det til staten?

Fra Aarhus
Tilmeldt 27. Apr 05
Indlæg ialt: 271
Fra  HeyBuy Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er nok moms du tænker på. Læs her:

http://www.startvaekst.dk/moms-ved-start-af-virksomhed

Leder du efter en dansk aktie app? Se den bedste aktie app

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Som virksomhed - 25% moms (20% af salgsprisen hvis du regner den vej) og så skal du betale skat - helt almindelig skat som udgangspunkt - af din fortjeneste i virksomheden

Du skal føre regnskab så du har indtægter og skatteberettigede udgifter der trækkes fra og giver det overskud du skal betale skat af

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Jun 12
Indlæg ialt: 155
Fra  DAGLIGVARE.NU Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for alle de gode svar.

Nu har jeg lidt at arbejde ud fra.

Fra Odense
Tilmeldt 7. Jun 10
Indlæg ialt: 77
Fra  Phonegeek.dk Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil også anbefale dig at søge på http://startvaekst.dk/, du finder nærmest alt hvad du måtte have af spørgsmål i forbindelse med opstart af virksomhed :)

Phonegeek.dk alt i covers og Reservedele til iPhone.

Fra København
Tilmeldt 12. Feb 12
Indlæg ialt: 162
Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Niclas.Bruun:
Dertil er jeg nået frem til at det jeg skal startet er en online butik, som skal gå ind og sælge spil, til computere, pc osv.

Ikke for at være en lyseslukker, men Coolshop er en enorm konkurrent. Hvordan vil du differentere dig? 

Tilmeldt 8. Jun 12
Indlæg ialt: 155
Fra  DAGLIGVARE.NU Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Coolshop køber billigt hjem og sælger til dyre priser. Jeg har fået adgang til deres leverandør, men også der stocking priser, hvilket jeg også har fået lov at handle fra. Så jeg vil adskille mig med prisen :)

Fra København
Tilmeldt 12. Feb 12
Indlæg ialt: 162
Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg troede at de var billige… 

Hvordan vil du markedsføre shoppen? Jeg kan forestille mig at AdWords er vildt dyrt. 

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)