Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Halvdyr advokatregning for websitesalg eller er det bare mig?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ikke før fået lavet så meget advokatarbejde på timebasis og er derfor lidt i tvivl om det er mig, der er forkert på den eller om den faktura jeg har modtaget, er lige voldsom nok.

Måske sidder der et par advokater og læser med her på Amino, måske har du selv erfaringer fra timearbejde og bistand fra advokater – jeg vil gerne høre din mening om nedenstående arbejdsopgave kontra faktura.

Jeg har bistået et internationalt firma ved et frasalg af 10 domains inkl copyright på content til en Dansk kunde.

I den forbindelse har jeg bedt mit normale advokathus om bistand til udformning af købsaftale og gældsbevis (der afbetales over ca. 1 år )

Forløbet:

30 minutters samtale med advokaten pr. telefon.

Fremsendelse af mail med samtlige data til advokaten.

Modtagelse af mail fra advokatens sekretær vedr. standardbetingelser samt indbetaling af depositum – herudover fremsendelse af kopi af kørekort.


Modtager 10 dage for sent, første udkast til dokumenterne, som er fyldt med fejl – fejl der er opstået fordi der er læst forkert i den fremsendte mail. (altså advokatens fejl)

Retur – beder om rettelse af alle fejl.

2 udkast modtages – igen med fejl og endda nye fejl.

Retur

3 udkast modtaget, samt en wordkopi så jeg selv kan rette eventuelle flere fejl – som der var.

Modtagelse af honorarnota. / faktura




Fakturaen lyder på kr. 26.062,00 excl. Moms, altså 30.000,00.

Er det bare mig, eller er det ikke fuldstændigt ved siden af for så lidt arbejde. Der er jo tale om copy/paste dokumenter -og massevist af fejl. ???

Advokathuset tager kr. 2.000,00 inkl. moms pr time jf deres website.

Er det normalt?

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas Jørgensen:
Er det normalt?

Ja, Beløbet lyder ikke urimeligt. Som deres opgave er formuleret ligger din modtagne faktura på et forventligt niveau.

Hvad der lyder uprofessionelt er så fejlene. En anden gang er det en god ide at tale tidsforbrug og pris forinden.

/Henrik

Tilmeldt 31. May 11
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Efter deres priser så skulle de ha brugt 15 timer på det, det syntes jeg lyder MEGET voldsomt. 

Mvh.

Jesper

Fra 2450 Fattigness
Tilmeldt 4. May 12
Indlæg ialt: 607
Fra  Offpiste Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du ikke fået en udspecificering af timeforbruget?

Om 15 timer er rimeligt eller ej, ved jeg ikke, men almindelig sund fornuft siger i hvert fald, at de ikke skal fakturere for de timer, de har brugt på at lave fejl.

Jeg tænker, at du kan starte med at bede om en udspecificering og så efterfølgende bede dem trække et passende timeantal fra på baggrund af de fejl, de har begået. Du bør vel også have en form for kompensation for, at de ikke har udført hele opgaven som aftalt, i og med de sendte et ufærdigt dokument.

Du skal i hvert fald gøre indsigelser, hvis du er sikker på, at fejlene ikke skyldes mangelfuld information fra din side.

Tilmeldt 10. Feb 08
Indlæg ialt: 37
Fra  Dansk Handels Consult Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg havde en kunde engang der var i en lignende situation. Han betalte advokaten et rimeligt beløb for opgaven, og lod betalingen følges af en besked om at han gerne ville betale resten... .....hvis advokatrådet var enige. Han hørte aldrig mere til sagen..

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Bed om en specifikation af tidsforbruget og vurder så om der er grund til at kræve en reduktion af fakturaen

Fra Nykøbing Sj
Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 855
Fra  Jimmis garage Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har prøvet det flere gange, at bruge en advokat og med mindre der er en tvist eller noget som vi ikke lige ved noget om så er det der helt hen i vejret.

Jeg plejer at give imellem 3000-5000 for sådan en overdragelse.

Husk der er noget der hedder advokatnævnet, hvis du er utilfreds med noget. Det plejer tit, at hjælpe når man nævner det, hvis man er utilfreds med noget ;-) Snakker af erfaring ;-)

Vh Jimmi

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)