Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Klage over inkasso?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 8. Jun 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg har fået en p bøde. Jeg mener ikke den er korrekt, og jeg har derfor først telefonisk og så skriftligt bestridt kravet overfor p selskabet. De har også bekræftet at have modtaget indsigelsen. Nu har de så, alligevel, sendt mig til inkasso hvor der er blevet pålagt inkassoomkostninger. Det er jo KLART i strid med god inkassoskik, idet kravet er bestridt. Jeg ved bare at særligt p selskaber tit gør dette for at "skræmme" folk til at betale. Mit spørgsmål er, kan jeg klage over dette noget sted? Jeg har skrevet til inkassator og henvist til at kravet er bestridt, så de vil jo nok antageligvis stoppe den udenretlige inkassation, men hvis det bare er det, så er de næsten sluppet for let.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Sluppet for let? Come on ! :-)

Hvis inkassofirmaet returnerer kravet til kreditor såfremt der er en tvist, som her, så har inkassofirmaet IKKE handlet i strid med god inkassoskik.

Det mest nærliggende er nok at kreditor IKKE har oplyst at der er en tvist. Og kreditor er ikke underlagt nogen krav om god inkassoskik, så vidt jeg ved?

Den burde ikke være meget længere end at du afviser kravet hos inkassofirmaet anmoder dem om at returnere kravet til kreditor/kreditors advokat med henblik på retslig afgørelse. Og så afventer du en stævning.

Hav en super dag. Og husk det er ikke din opgave at opdrage på virksomheder med tvivlsomme metoder. Det er kun din opgave at redde dig selv, og bruge så lidt krudt på det som muligt.

Tilmeldt 8. Jun 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske er det ikke min opgave at opdrage, men jeg har nu tre gange måtte rette skriftlig henvendelse først to gange til p selskabet og nu til inkassator. Det er dét jeg er en smule sur over og gerne vil gøre noget ved. 

Tilmeldt 8. Jun 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Og det var også mere p selskabet jeg ville brokke mig over. jeg tror egentlig heller ikke at inkassator har kendt til indsigelsen.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Lorentsen:
tre gange

Hvorfor bruge så meget krudt. Det er nok at du en gang kan dokumentere, at du har bestridt kravet. Lad dem bruge krudt og energi på at kræve pengene ind. Hvis du indkaldt til fogedretten - så afvis med med henvisning til at du x/x 2012 har bestridt kravet.

/Henrik

 

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Lorentsen:
Måske er det ikke min opgave at opdrage, men jeg har nu tre gange måtte rette skriftlig henvendelse først to gange til p selskabet og nu til inkassator. Det er dét jeg er en smule sur over og gerne vil gøre noget ved. 

Hvis det er de samme jeg har været i gang med, er du langt fra færdig. På et tidspunkt er det et nyt advokatselskab der overtager "sagen", og de ignorerer med stor sandsynlighed også dine indsigelser, til trods for at de bekræfter at have modtaget dem.

Efter et stykke tid, hvor de igen har undladt at besvare dine indsigelser,  vil du modtage endnu et brev hvor der nu er et udkast til en stævning, og en trussel om RKI registrering.

Derefter ignorerer de igen dine indsigelser, bortset fra at de bekræfter at have modtaget dem. Det næste du hører er et brev hvor de skriver at de nu vil komme på inkassobesøg hos dig.

Hvad deres procedure er herfra ved jeg ikke, for det var der jeg overgav sagen til egen advokat, så vi kunne få sagen for retten. Det havde jeg bedt om i alle mine breve, men det var de tilsyneladende ikke så interesserede i :o)

Hvis det er dem i Albertslund der kører "sagen" er det en helt standard procedure de følger, og jeg er sikker på at den virker. Der vil være mange der enten opgiver, eller bliver så nervøse over stævningen og RKI truslen at de vælger at betale, uanset om det er berettiget eller ej.

Så du kan sandsynligvis se frem til et langt forløb endnu :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes det er morsomt når slyngler viser hvor "dygtige" de er til at inkassere penge med inkasso.

Uha og så nævnes der et inkassofirma i Albertslund, som tager sager for de mest skrupelløse virksomheder og virkelig presser på.

igang:
Det næste du hører er et brev hvor de skriver at de nu vil komme på inkassobesøg hos dig.

Kan du uddybe denne her ??? Inkassobesøg ??? :-) Er du sikker på det ikke er Hells Angels eller Banditos du skylder penge hehe ?

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 18:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Olsen:
Kan du uddybe denne her ??? Inkassobesøg ??? :-) Er du sikker på det ikke er Hells Angels eller Banditos du skylder penge hehe ?

Ja man skulle tro at det var den type "virksomhed" man var kommet i kløerne på :o)

Men jeg fik et pænt brev om at da jeg ikke havde bragt vores mellemværende i orden, ville de komme på inkassobesøg hos mig på en fastsat dato i et eller andet tidsrum. I dag ærgrer jeg mig over at jeg valgte at involvere min advokat, i stedet for bare at være hjemme og sende lidt signaler. Men jeg havde rigeligt med den slags problemer i forvejen, og havde ikke rigtigt lyst til at gøre det værre. Men advokaten kostede mere end hvis jeg bare havde betalt det de krævede. Sygt system at man er sikker på at tabe, selvom man vinder :o)

Men det er jo smart nok at en advokatvirksomhed bruger den slags metoder, da de helt sikkert er effektive. Om det er god advokatskik er en helt anden sag. Min egen advokat mente det ikke, men jeg gad ærligt talt ikke spilde mere tid på dem, da sagen var afgjort.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :

hehe jeg troede virkelig ikke man kunne lave lovlige inkassobesøg, men jeg kan se det findes :-)

overrasker mig dog det er særlig effektivt

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Olsen:
hehe jeg troede virkelig ikke man kunne lave lovlige inkassobesøg, men jeg kan se det findes :-)

Det kan man nok heller ikke, men de virker ikke som om de bekymrer sig om at spille efter reglerne.

Det er jo heller ikke sikkert at de overhovedet var kommet. Stævningen viste sig jo at være en tom trussel. Muligvis fordi jeg så kraftigt opfordrede dem til at få den afsted :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)