Lige en kort indledning til indlægget: Sidder i den situation at jeg har drevet en virksomhed i 6 år - Er nu 28. For 4år siden lavede jeg en lejekontrakt på et stort fedt sted (August 2008).. for en periode på 5 år. Lige efter indflytning kom krisen, og jeg kom aldrig rigtigt godt igang det nye sted. Kort historie lang.. Jeg skal tilføje noget nyt, som er helt anderledes. Jeg er iværksættertypen og har været verden rundt i forsøget på at udnytte potentialet med det firma jeg driver ligenu. Det er en handelsvirksomhed, og branchen har været ekstremt hårdt ramt. Selv før krisen havde branchen masser af 6-12 måneders firmaer, som kom og gik. Jeg var nok en af de første som fik det til at løbe rundt på en fornuftig måde. Jeg har prøvet at sælge virksomheden eller dele af den til andre firmaer i branchen, men det er tilsyneladende ikke muligt at finde nogen. Får en masse ros for min hjemmeside og har fået et tilbud om at sælge hjemmesiden alene, men det giver ikke nogen mening. Interessenter er velkomne til at kontakte mig ang. dette punkt, men det er ikke det som dette indlæg er tænkt på. Men faktum er at jeg sidder med flere udgifter end jeg har indtægter, og der skal ske noget andet. Jeg har altid siddet og lavet mine hjemmesider.. den milde form for programmering, og interessen er nu faldet på App udvikling, hvor jeg er startet på at lave Android Apps, da Java programmering faldt mig naturligt at starte på. Jeg sidder pt. med 4-5 mulige potentielle projekter - Alle projekterne er funktionsorienteret, da jeg gerne vil gøre en forskel for folks adfærd. Jeg har allerede været ude i markedet og har snakket med et dansk firma ang. aktivt samarbejde indenfor det ene projekt jeg sidder med. De er positive, men de ønsker mere "ka-pow" for brugeren. Det er jeg så igang med at tilføje, og det bliver fedt.. synes jeg selv :-) Projektet skal ikke sælges til dem, men de skal integreres i det og potentialet er i mine tanker at det generelt kan udbredes på en stor række "scenarier". I lang tid var mit store problem med den nuværende virksomhed at jeg sad lidt alene med nogen af de ting der var meget afgørende og svære at tage stilling til, og en del dårlige beslutninger er det nok blevet til med tiden. Igennem mit første møde med den positive danske "samarbejdspartner", der fik jeg så meget input at jeg faktisk kunne udvikle projektet til at være en del federe end jeg selv fra start havde tænkt det til at være. Jeg synes derfor nok at det kunne være fedt at lave noget sammen med nogen der også sidder og brænder efter at gøre en forskel, så vi sammen kan udvikle noget der giver mening i det store billede. Indtægterne kommer fra reklamer, der sælges specifikt - Det er også en de primære ting jeg har fokus på lige her - Muligheden for at sælge "gode" reklamer til bruger-målgruppen. Det skulle gerne udskille disse projekter positivt. Personligt afslutter jeg nu den bachelor (CBS) - som jeg startede på før mit firma blev seriøst. Det har jeg lavet ved siden af af jeg for nuværende driver den nuværende virksomhed. Til september starter jeg på cand inden for samme område. Det er min "plan-b", om alt andet fejler totalt. Iværksætteri og programmering er det der giver mening lige for øjeblikket. Det jeg primært søger er måske 1-2 personer der sidder og har nogen af de samme tanker/ideer/skills, der som jeg mangler nogen at udføre det sammen med. Såfremt der er nogen potentielle investorer, der kunne være interesseret i at investere i at pushe projektet/projekterne, så kunne det selvfølgelig også være spændende. Da jeg selv sidder og programmere, så handler det mest om at det vil være muligt at pushe flere ting igennem hurtigere, hvis jeg kun skulle tænke på at sidde og nørde + udvikle + sælge ideen til samarbejdspartnere. Igen som tidligere, der er måske for meget arbejde til at 1 person kan udføre det effektivt, og pt. har jeg så reelt 3 "store" projekter (1 firma, 1 udd, nyt potentielt firma), som alle gerne skulle holdes i søen for at der fremadrettet er mening med tingene. Jeg er fra København, og vil nok foretrække at folk jeg skal arbejde sammen med også sidder i København. Med Venlig Hilsen Niels |
Starte en App virksomhed - Ønskes : Inputs / ligesindede - Haves : ++ på ideer/skills
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)