Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart bilhandel

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Jan 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino.

Håber der er nogle herinde, som har erfaring med bilsalg.

Jeg går med planer om at starte en lille bilhandel op.

I den forbindelse har jeg brug for at vide,- hvordan sikrer jeg, at jeg modtager pengene ved salg.

Hvad gør jeg i tilfælde af, at en bil som jeg skal have i bytte, er behæftet med en restgæld. Kontakter man banken, som har pant i bilen. ? og hvordan bliver gælden indfriet.

Ser frem til at høre fra jer.

Fra Randers
Tilmeldt 3. Sep 08
Indlæg ialt: 367
Skrevet kl. 09:24

Hej mamh

Mht. modtagelse af penge så må du ifølge loven modtage op til 100.000 kroner i kontanter

Alt over 100.000 kroner skal være på check eller via Dankort eller bankoverførsel

Når du tager en bil i bytte så skal du gøre det klart overfor køberen, at bilen skal være gældfri ved overtagelse af den nye bil

Har du andre spørgsmål så skriv

Har selv arbejdet indenfor bilbranchen Big Smile

Tilmeldt 28. Jan 12
Skrevet kl. 21:55

Hej Elvis.

Tak for tilbagemeldingen.

Ang. bankoverførsel, kan man sikre sig, at pengene er gået ind på ens konto inden bilen bliver overdraget eller hvordan gør man normalt ?

Ang. pant i en bil som man tager i bytte.  Tænker lidt om det ikke er nødvendigt med noget på skrift fra panthaver hvori der står at gælden indfries ved salg. hvordan gjorde du, da du arbejdede med det ?

Kan godt være jeg har flere spørgsmål. Hvis det er okay med dig Smile

mvh. mamh

Tilmeldt 29. May 07
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 21:59
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
Du må gerne modtage over 100tkr men det er dit ansvar at søger for at du ved hvem du modtager engene fra, men normal procedure er bankoverførsel eller bankcheck, vedr. Byttebil kan du tjekke på www.tinglysning.dk om der er pant i bilen, dette er gratis og det skal du gøre på alle de biler du køber, lige meget fra hvem, selvom du skriver at private står indenfor at den er fri for gæld er det dit ansvar som professionel.
Er i bilbranchen på 12 år så send en besked hvis du mangler mere Info, men held og lykke, det er op ad bakke i øjeblikket, men med gåpåmod og vilje kan man jo komme et stykke.
Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 22:30

viktor:
Du må gerne modtage over 100tkr men det er dit ansvar at søger for at du ved hvem du modtager engene fra, men normal procedure er bankoverførsel eller bankcheck, vedr. Byttebil kan du tjekke på www.tinglysning.dk om der er pant i bilen, dette er gratis og det skal du gøre på alle de biler du køber, lige meget fra hvem, selvom du skriver at private står indenfor at den er fri for gæld er det dit ansvar som professionel.
Er i bilbranchen på 12 år så send en besked hvis du mangler mere Info, men held og lykke, det er op ad bakke i øjeblikket, men med gåpåmod og vilje kan man jo komme et stykke.

Dette er forkertTongue Tied

Det fremgår af "hvidvasklovens" § 2

Kontantforbud

§ 2. Forhandlere af genstande samt auktionsholdere må ikke modtage kontantbetalinger på 100.000 kr. eller derover, hvad enten betalingen sker på én gang eller som flere betalinger, der ser ud til at være indbyrdes forbundet.

Bekendtgørelse til loven findes her

https://www.retsinformation.dk/forms/r0710.aspx?id=141480

Tonny

Tilmeldt 3. May 11
Indlæg ialt: 140
Skrevet kl. 22:34

Når der bliver købt bil, så plejer man jo at tage ud til forhandleren og prøve bilen og hvis man så vil købe den, siger man det, så kan forhandleren lige shine den op, hvis den ikke allerede er det og så sørge for omregistrering osv. Så går man hjem og overfører pengene via netbank f.eks. og så kan du jo se pengene på din konto, så kan du give kunden bilnøglerne. Jeg tror sagtens at folk kan vente et par dage på at få bilen. Det har alle dem jeg kender gjort. Det værste er, når det er spritnye biler og man betaler for en bil til 300.000 og man først får den et par måneder efter. :P

Har 1000 ideer, men for lidt tid til at fører dem ud livet, grundet uddannelse og arbejde. Håber en dag, at få tid til at leve 100% af mine egne projekter.

Tilmeldt 29. May 07
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 08:15

nu skal jeg jo ikke opfordrer til at gøre tingene forkert, men jeg oplaver det ikke tit men jævnligt da jeg handler med nogle biolhandlere som stadig ynder kontanter foresputgte jeg hos skat og deres kommentar var at så længe man havde dokumentation iorden ville det ikke være et problem, tror nu heller ikke at det noget der sker særlig tit i en detailbilbutik.. Men igen skal ikke opfordrer til noget forkert, jeg mener bare at alt med måde og modtage han 120 for en bil indimellem og sørger for han ved hvor pengene kommer fra og papirerne stemmer overens bliver det ikke et problem

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 09:54

viktor:

nu skal jeg jo ikke opfordrer til at gøre tingene forkert, men jeg oplaver det ikke tit men jævnligt da jeg handler med nogle biolhandlere som stadig ynder kontanter foresputgte jeg hos skat og deres kommentar var at så længe man havde dokumentation iorden ville det ikke være et problem, tror nu heller ikke at det noget der sker særlig tit i en detailbilbutik.. Men igen skal ikke opfordrer til noget forkert, jeg mener bare at alt med måde og modtage han 120 for en bil indimellem og sørger for han ved hvor pengene kommer fra og papirerne stemmer overens bliver det ikke et problem

Hmmm kun et problem, udover det følgelig er ulovligt, hvordan identificerer du en 1.000kr. seddel?

Risikoen for en politianmeldelse, anmeldelse til SØK (Bagmandspolitiet), er meget nært forestående ved en overtrædelse af hvidvaskningsloven. Her kan/skal anmeldelsen faktisk foretages af eks. advokater, godkendte revisorer, pengeinstitutter m.v.

Tonny

Fra Randers
Tilmeldt 3. Sep 08
Indlæg ialt: 367
Skrevet kl. 11:35

Hej mamh

Så vidt jeg kan læse mig igennem tråden så har du fået svar på dine spørgsmål  angående modtagelse af penge og om bilen er behæftet

Det kan hurtig undersøges med du sidder med kunden og som nævnt så må du ikke modtage mere end 100.000 kroner i kontanter

Det vil jeg ihvertfald aldrig gøre. Du kan enten modtage checks, bankoverførsel eller via Dankort

Har du andre spørgsmål omkring bilhandel så spørg endelig og så vil jeg svare så godt jeg kan

Med venlig hilsen

Elvis

Tilmeldt 28. Jan 12
Skrevet kl. 19:22

Hej igen.

Ja, jeg tror jeg har fået svar på mine spørgsmål og mange tak for det.

Arbejder videre med det, men mon ikke der kommer flere spørgsmål undervejs.

mvh.

mamh.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)