Da jeg arbejder på et nyt site (endnu uden navn) er jeg blevet opmærksom på et spørgsmål ??
Det kommer sig af, at jeg i en anden tråd herinde læste om en Amino der arbejder på et nyt site, og i den forbindelse har erhvervet sig domænet "selskabslokaler.net" og ligger på side 1 på google ved søgning på ordet selskabslokaler -Tillykke til ham Dette er selv uden der er lavet optimering på siden, ingen ord (selskabslokaler) er indeholdt i sidens indhol, og der er ingen backlinks til siden.
Det eneste sted man finder ordet er i sidens titel....
SPØRGSMÅL: er der nogle der ved om eks. google vægter domæner som - .net - .com - .info tungere end f.eks. .dk domæner ???
Ens domæne har ofte en positivbetydning - sålænge dit domæne indeholder dine top keys
Jeg skal ikke kunne sige hvorvidt google rangerer com/eu/net osv. højere
Men hvis du kan få fat i et domæne der slutter på .uni eller .gov så har du noget der rykker
Hej Nick. Jeg er meget bevidst om domænenavnets betydning i forhold til keywords. Det jeg bare undrede mig over var egentlig den gode/heldige placering for fyren med selskabslokaler.net, og det satte bare mine tanker i gang, netop fordi jeg skal finde et navn til et nyt dansk site. Derfor ville det være rart at vide om man evt. skulle placerer sit indhold på et .com domæne, og lave en redirect fra det danske domæne.
Dette er selv uden der er lavet optimering på siden, ingen ord (selskabslokaler) er indeholdt i sidens indhol, og der er ingen backlinks til siden.
Dette er ikke korrekt. Jeg ser siden som spækket med SEO hints til Google for selskabslokaler. Alene følgende html viser at der er tale om en dreven skurk:
Dette er selv uden der er lavet optimering på siden, ingen ord (selskabslokaler) er indeholdt i sidens indhol, og der er ingen backlinks til siden.
Dette er ikke korrekt. Jeg ser siden som spækket med SEO hints til Google for selskabslokaler. Alene følgende html viser at der er tale om en dreven skurk:
Ovenstående site kan ikke bruges som udgangspunkt for domænenavnets betydning for topplaceringer.
Hej Jesper. OK jeg havde måske lige overset den du nævner her, men at kalde siden SPÆKKET med SEO er måske lige i overkanten. Som jeg ser den, er der flere (gennerelle) SEO punkter siden ikke opfylder.
HEAD AREA - Title tag er ikke det første tag i Head area.
Keyword (selskabslokaler) er IKKE indeholdt i Meta Keywords Tag
BODY AREA -Keyword weight på siden udgør kun 1%
Keyword i ALT/TITLE Attributes forefindes ikke i sidens indhold.
Det er grundet dette at jeg undres over den gode/heldige placering, der er trods alt 185.000 resultater i google, og jeg synes da, der er andre sider der er optimeret bedre, også taget google page rank i betragtning, både på den pågældende side, samt konkurrenterne.
Derfor spurgte jeg vedr. betydningen af domænenavnets endelse .com .net .info etc.
Men et stort tillykke til Amino´en med den gode placering..
Nu ligge rhan så også kun på #6 pladsen på side 1, og der er altså ikke helt så så store krav til en 6. plads som til en 1. plads. Det viser hvor langt man kan komme ved blot at opfylde de mest grundlæggende krav.
Jeg er ikke bekendt med at følgende skulle give problemer:
HEAD AREA - Title tag er ikke det første tag i Head area.