Hej folkens, jeg har et oplæg til debat: Når man sælger gennem affiliate-netværk er der jo mulighed for at forbyde affiliates at benytte en række søgeord (fx brandede) i deres annoncering, men er det en god eller en dårlig strategi? Umiddelbart skulle jeg mene, at det giver god mening for mig, at udelukke affiliates fra at måtte benytte brandede søgeord i Adwords, da mine egne udgifter holdes nede for den samme trafik. Hvad siger I? Byd ind! |
Hej Michael
Det er ret typisk man udelukker dem hvis man allerede har et adwords bureau der bliver betalt for at gøre det, eller man selv har 110% styr på sine adwords kampagner.
Grunden til at jeg siger man skal have 110% styr på det, er at hvis man ikke har dette er der en betydelig risiko for at man faktisk betaler mere for selv at have sine adwords kørende end at lade affiliates gøre dette.
Jeg er sikker på at der er flere af annoncørerne på affiliate netværk der ville spare penge på at droppe at lave adwords selv og lade affiliates tage alt slæbet med at sætte dem op, optimere dem løbende, sørge for de giver overskud osv.
Selvfølgelig er der så derudover usikkerheden ved ikke selv at have styr på sine adwords annoncer, hvis det er en hovedkilde til ens indtægter.