Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indberetning af feriepenge til SKAT ved fratrædelse...

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jan 12
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære alle amino'er

Jeg har sagt mit funktionærstilling op og får i den forbindelse udbetalt en masse feriepenge fra min arbejdsplads. Mit spørgsmål går på at dette vel skal indberettes til Skat som personlig indkomst, eller er jeg forkert på den?

Lad os antage at jeg får 60.000 udbetalt brutto og ca. 35.000 udbetalt som feriepenge, så bør jeg vel hæve min forskudsopgørelse med 60.000 ik? 

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:05
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47185
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:14

Jo du skal tage det med i forskud. Det er ikke sikkert det betyder så meget, hvis ikke det f.eks. bringer dig op i topskat og din arbejdsgiver indberetter, men svaret er jo.

Jeg kan ikke helt overskue om det er for ferieåret 2012 så du kan få dem ud ved at anmelde ferie på normal vis (evt via borgerservice tror jeg hvis du ikke har nyt arbejde) i 2012, eller om dele kan være til ferieåret 2013 nemlig det du har tjenet 1/1 til 31/5 i år.

Det besværlige er, at du kommer til at skatte af dem i år, men muligvis, hvis noget er til ferien for 2013, så kan du ikke få den del ud før 2013 (efter skat - som i alle fald hører til 2012 som er optjeningsåret)

Det snyder en del, at man kan risikere at skulle skatte af feriepenge et år, og først få beløbet efter skat ud året efter.

vh

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)