Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forvent af løn??

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. May 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej, vil først sige jeg er helt ny herinde. Arbejder pt spm souschef i et supermarked, men har søgt nogle Jobs som sælger, da jeg blandt andet søger nye udfordringer, samt gerne vil ud på det "kørende" marked, er indkaldt til nogle jobsamtaler ved nogle firmaer som kørende sælger, men hva kan man forvente som ny?? Er 27 og bosat i Nordjylland. Håber at nogle har lidt input til hvad der kan være realistisk, er ikke vild med ren provision i starten.
Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 14. Oct 09
Indlæg ialt: 329
Fra  Mallorca Oplevelser Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Lojstrup.

Tja, hvad skal man forvente...?

Har du erfaring med opsøgende salg fra tidligere stillinger?

Hvilke brancher har du søgt indenfor?

Tror ikke du skal forvente andet end provision hvis du skal ud og sælge blækpatroner. Uanset hvad, så vil en potentiel ny arbejdsgiver jo gerne se dig an og se hvad du kan og hvilken tyupe du er. Hvis du skal være kørende sælger, skal du være lavet af noget bestemt materiale, ellers kollapser du inden den første måned er gået.

Så alt efter hvilket firma og indenfor hvilken branche ville jeg ikke satse på at du får meget mere end hvad der svarer til en elevløn i grundløn og så bonus for resten, og det vil jeg oven i købet sige er en god ordning.

Hvis du har det skidt med at skulle bevæge dig ud af din "sikkerhedszone" meget fast sikker indkomst, skal du måske lige tage en dyb indånding og tænke lidt mere over hvad du vil, inden du siger Souschef stillingen op.

En anden mulighed, jeg lige kom til at tænke på var, at måske du kunne søge indenfor forsikringsområdet. Det er en branche hvor jobbet til dels er rådgivning, derfor skal man igennem et forløb inden man bliver kastet ud i det og de fleste selskaber kræver ikke for meget af dig de første par måneder. Desuden får du god uddannelse og mange fremtidsmuligheder. Det er en branche der ikke stiller krav om at du har erfaring eller uddannelse, men personer, der kan begå sig i og sælge til privatmarkedet. Dvs. de caster dig mere som type end som kasseapparat.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)