Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skifte virksomhedsform fra Enkeltmandsvirksomhed til ApS

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Amino's

Det kan godt være at det er besvaret før, men jeg har søgt meget og kan ikke rigtigt finde det...

Spørgsmålet lyder:

Vores firma Modified Site Solutions er egentlig ejet af min hustru, jeg er ansat som medarbejder (daglig leder, bogholder, kassedame, opvasker, rengøringsmand - åh ja og programmør)  - og får derved en almindelig slave løn Wink, hvilket gør at enkeltmandsvirksomheden ikke giver overskud (andet end nogle få tusinde kroner) til ejeren, nu har vi så fået endnu en medarbejder (Markedsføringsøkonom med speciale i reklame) - og vil gerne have lavet virksomheden om til at være fra min hustru's enkeltmandsvirksomhed til et ApS.

Jeg er klar over at når man skal oprette et ApS så skal man smide selskabskapital på mindst 80.000 kr, men på StartVækst står også:

Citat: For at starte et anpartsselskab skal der indskydes en selskabskapital på mindst 80.000 kr. i form af kontanter eller andre værdier end kontanter. Hvis du stifter selskabet med kontanter, kan du dog nøjes med at indbetale ned til 25 % af selskabskapitalen, dog altid mindst 80.000 kr. ”Andre værdier end kontanter” kan være fx en virksomhed, som du hidtil har drevet som enkeltmandsvirksomhed, en produktionsmaskine eller et patent.

Virksomheden er jo super sund, så hvor meget "Anden værdi end kontanter" kan denne udgøre - og hvordan beregner man det? - Det fedeste ville jo være at vi / jeg ikke skal smide ret mange penge for at oprette firmaet som ApS i stedet.

Et andet spørgsmål, er hvordan gør vi det smartest (Og billigst)?

Min hustru er naturligvis ret træt af at hendes skattepenge først kommer forsinket ifht. andre folks skattepenge eftersom hun er virksomhedsejer.

På forhånd tak for svarene, jeg ved i alle sider med den viden jeg har brug for :) Hvis du kan gøre det her billigt for os, må du såmænd også gerne skrive en almindelig mail til mig fra mail adressen på min hjemmeside 

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (2 indlæg)