Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udlejning ag værelse til erhverv - hvad er skattereglerne?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Jul 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har netop købt en bolig privat, og påtænker at indrette kontor til min virksomhed i et værelse i kælderen (ikke godkendt til beboelse). Selskabet er et ApS, hvor vi er to ejere.

Jeg er klar over at bundfradraget for udlejning på 24.000 kr. kun gælder udlejning til beboelse, men hvordan gør jeg det så smartest ift. skat? Og giver det i det hele taget mening at gøre?

Håber på et par venlige fif! :)

Vh. Søren

Fra 8620 Kjellerup
Tilmeldt 30. Dec 11
Indlæg ialt: 249
Fra  Skægkær Grillen Skrevet kl. 19:53

Du får ikke direkte fradrag ved at "udleje" en del af din egen bolig til din virksomhed.

Du kan derimod få afslag i ejendomsskatten, med det antal procenter, som den del af boligen du benytter er på.

dvs. at har du eg. 120kvm, og benytter 24kvm, så kan du få 20% afslag på din ejendomsskat.

Men når du så påtænker at bruge en del af boligen, der ikke er godkendt til beboelse, ved jeg ikke om der kommer andre regler på spil også, da reglen om ejendomsskat gælder hvis du bruger et beboeligt værelse til formålet.

Husk dog, at du hvis du vælger at lave erhvervslokale i privat bolig, og vil have nogen form for fradrag for det, så må der ikke forefindes noget som helst privat derinde, ikke engang opbevaring af en hobbykniv.

Tilmeldt 18. Jul 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 22:35

Tak for svaret...

Jeg er med på, at jeg kan få forholdsmæssigt afslag i ejendomsskatten, men ved heller ikke hvordan det spiller ind, når ikke kælderen er godkendt til beboelse..Nogen som ved mere om det?

Derudover går jeg ud fra, at jeg kan trække en andel af el- og varmeudgifterne fra også. ?

Nogen som kan oplyse mig yderligere..?

Fra 8620 Kjellerup
Tilmeldt 30. Dec 11
Indlæg ialt: 249
Fra  Skægkær Grillen Skrevet kl. 18:19

El og varme kræver seperate målere for at kunne trække det fra, da det ellers vil udgøre en så lille andel, og det vil være svært at bevise overfor skat at du har brugt eg. 2% af dit elforbrug i firmaet

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)