Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms på regning

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. May 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 00:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg har igennem flere år brugt en revisor til at lave regenskaber for mig, og han var rodet lidt rigligt ind i nogle af de selskaber som jeg var med ejer af, og det endte med at jeg skulle købes ud, og vi var lid uenig om hvordan det skulle foregå, så han sendte nogle regninger midt i det hele, nogle af den var over 7 år gammle, så jeg betalte alle dem jeg mente var i orden og kun 3 år gammle da det er forældnings fristen, de regninger er udskrevet 5/2 2012, så skulle jeg for 14 dage siden ind og se hans regenskaber for revisorfirmaet som han ejer, og opdager at det er lukket 30.06.2011.

Så henger jeg så på den moms som han skulle indbetale for det kan han vel ikke når firmaet er lukket, og er det ikke skatte snyd at skrive regninger ud fra et firma man har lukket????

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:36

Altså umiddelbart må man jo kun kræve moms, hvis man selv har moms-pligtig virksomhed. Du behøver ikke have en virksomhed for at skrive en faktura - men! hvis han har påført et cvr-nummer som ikke er gyldigt, så er det på kant med det der "lov".

Tag og kontakt SKAT, og hør hvad de siger til det.

/Kim

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46684
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:08

Jo, jeg er da ikke i tvivl om, at det er ulovligt at skrive egning med moms fra et CVR der klart er lukket.
Om du kan hænge på den tror jeg ikke. Du var i god tro, kendte virksomheden og revisoren og der var tydeligt CVR på, så jeg tror du kan trække moms fra, men lad os høre en Expert om en sådan melder ind?

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)