I går lykkedes det mig endelig! (indrømmet, med en del onlinesupport fra one.com)at få installeret wordpress og komme igennem 5-trins installationen, så jeg nu har en hjemmeside/blog. Wihuuuuu!
Når jeg logger ind på mit domæne, ser det fint ud. Men blog-siden (det wordpress så kalder "Indlæg") ligger nu automatisk på hovedsiden. Jeg vil gerne have en almindelig side(det wordpress kalder "side";-)) som hovedside og bloggen som en underside. Hvordan gør jeg det?
Under 5 trins installatioenen skulle jeg angive en sidetitel. Det er nu navnet på blogsiden. Hvor ændrer jeg dette navn?
Håber nogen kan hjælpe eller henvise til relevant tråd.
Under Indstilling -> Læsning kan du sætte din hovedside til en af dine sider. Her kan du også vælge en side (tom side) som du ønsker skal være din blog er.
Når jeg logger ind på mit domæne, ser det fint ud. Men blog-siden (det wordpress så kalder "Indlæg") ligger nu automatisk på hovedsiden. Jeg vil gerne have en almindelig side(det wordpress kalder "side";-)) som hovedside og bloggen som en underside. Hvordan gør jeg det?
Det afhænger af dit tema. Med med std. Twenty Eleven:
1) Opret en ny side, som du vil bruge til forside 2) Opret en ny side, som du vil bruge til dine indlæg ("blog") 2) Under Indstillinger -> læseindstillinger kan du nu vælge den første side som din forside og den anden side til dine indlæg
Lottesk:
Under 5 trins installatioenen skulle jeg angive en sidetitel. Det er nu navnet på blogsiden. Hvor ændrer jeg dette navn?
Mange tak for hjælpen! Nu lykkedes det endelig. Jeg kan dog stadig ikke ændre navnet på den side jeg skulle navngive under installeringen.Det navn, den har, står ikke under "indstillinger-generelt". Men nu kunne jeg i hvert fald rykke rundt på siderne, så virker mere logisk, så så er det faktisk ikke et problem længere;-)
Tak for jeres hurtige respons. Det var fedt! Navne og numre er noteret, Hvis jeg skulle få brug for mere omfattende assistance.