Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Det blev en grim morgen føj

Side 4 ud af 4 (38 indlæg)
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Bo:
Njaaah, er det ikke lidt ligemeget om det korrekte navn er ID-kort eller ej.

Nix.... hvad hvis nogle læser det indlæg og skal fremvise ID hvorefter de bruger deres sygesikringesbevis "fordi jeg så det på et forum blev kaldt idkort". Når det er sådan nogle ting så skal de kaldes ved det de er og ikke andet.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 09:32

Vi kan vel blive enige om, at der IKKE er krav om at man i DK har ID med billede på?

At man kun har sit sygesikringsbevis/sundhedskort som dokumentation for hvem man er, udover evt. en fødselsattest! Da alle heller ej er døbt, kan en navneattest være anden mulighed! Det er så ikke normalt at folk render rundt med dåbs- eller navneattest.

At man skal kunne bevise hvem man er hvis man skulle blive stoppet af politiet... Ja ja, men det rykker altså ikke på fakta.

Man skal ikke have kørekort. Man skal ikke have pas. Der er ikke krav om billede på evt. dankort.

Om man så kalder det ID eller noget andet kan vel være fuldtstændig ligegyldigt.

Tilmeldt 16. Aug 11
Indlæg ialt: 645
Skrevet kl. 09:46
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Føj da, også er blomsterne ikke engang sendt til konen.
Amen hvad er det for en bandit :)

Danmarks fedeste herre ure finder du på www.eyki.dk

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 10:04

Fru Hartmann:
Vi kan vel blive enige om, at der IKKE er krav om at man i DK har ID med billede på?

DK er et af de få lande som ikke udsteder nationale ID kort men vi benytter kørekort eller pas som værende ID.

Fru Hartmann:
Om man så kalder det ID eller noget andet kan vel være fuldtstændig ligegyldigt.

Juridisk er det IKKE ligegyldigt - det er det jeg opponere imod - at man kaldet et dokument noget som det rent faktisk ikke er.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Fakse
Tilmeldt 22. May 12
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 10:08

Niels Henriksen:
Juridisk er det IKKE ligegyldigt - det er det jeg opponere imod - at man kaldet et dokument noget som det rent faktisk ikke er.

Enig, men når nu alle siger håndstag når det i virkeligheden hedder håndtag så bliver diskutionen meget principiel og i virkelighedel lige så ligegyldig som om et sygesikringskort kan kaldes et ID-kort.

Tilmeldt 15. May 12
Skrevet kl. 10:24

Niels Henriksen:
DK er et af de få lande som ikke udsteder nationale ID kort men vi benytter kørekort eller pas som værende ID.

Kan vi blive enige om, at der ikke er nogen der kan forlange at man i DK skal identificere sig selv med billedlegitimation? At man ikke er forpligtet til at have hveken pas eller kørekort?

Fra Greve
Tilmeldt 21. Sep 09
Indlæg ialt: 553
Fra  dymagic Skrevet kl. 10:33

Fru Hartmann:
Kan vi blive enige om, at der ikke er nogen der kan forlange at man i DK skal identificere sig selv med billedlegitimation? At man ikke er forpligtet til at have hveken pas eller kørekort?

Til gengæld har Bilka så heller ikke pligt til at modtage andet end kontanter fra dig, hvis de ikke tror på, at dit betalingskort er kreditværdigt. En del af deres kreditvurdering er så, at se noget offentligt udstedt legitimation med billede på. Og det er vel fair nok.

Tilmeldt 15. May 12
Skrevet kl. 11:03

Jimmy B. Carlsen:
Til gengæld har Bilka så heller ikke pligt til at modtage andet end kontanter fra dig, hvis de ikke tror på, at dit betalingskort er kreditværdigt. En del af deres kreditvurdering er så, at se noget offentligt udstedt legitimation med billede på. Og det er vel fair nok.

Det er 100% op til hver enkelt erhversdrivende selv at bestemme med hvem, og på hvilke betingelser de vil handle - korrekt.

Tro mig; jeg har haft den diskussion med mange, TDC bl.a. som også forlangte billed-ID. Forelagt problemet med hverken at have kørekort eller pas måtte de jo indrømme at de havde et problem. Så forlanger de cpr-nummer, så de kan kontrollere ens oplysninger andre steder, og det tager så længere tid før man kan "få lov til" at handle hos dem.

Side 4 ud af 4 (38 indlæg)