Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

VISMA Business

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 28. Mar 11
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg søger folk med Visma Business erfaring.

Vi bruger Visma Business i vores virksomhed, men jeg synes at vi støder på mange problemstillinger, og ofte er eneste hjælp at kontakte det konsulentfirma der har solgt os softwaren.

Særligt har vi haft enorm mange udfordringer på programmets lagerdel, også mange som ikke udelukkende kan være skabt af os som brugere. Det er for mig at se en helt central og grundlæggende funktion i programmet, og de eneste problemer burde derfor være "menneskeskabte" og på baggrund af sjusk i interne processer.

Dette koster dog 1.000 kr + pr. time. Der igennem hører jeg dog også blot at de ikke har stødt på "problemet" før hos deres andre kunder. 

Jeg kunne derfor godt tænke mig at få kontakt med eventuelle andre brugere af programmet, i første omgang blot for at høre om gode/dårlige erfaringer, men også med henblik på at kunne tage kontakt og høre hvordan andre bruger programmet og dets muligheder, og således springe det led over, som jeg ikke altid føler er helt upartisk.

Jeg synes selv at jeg gennem det sidste år er blevet rimelig stærk i programmet, og kan derfor også selv bidrage med tips og tricks. Jeg savner generelt noget sparring der ikke koster hver gangSmile

Fra Risskov
Tilmeldt 12. Jan 08
Indlæg ialt: 238
Fra  iAdvice Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jannik,

Der rammer du et ømt punkt når det gælder Visma Business. Den fleksible brugerflade og de mange muligheder for opsætning gør det utroligt svært at få styr på lageret. Det gælder både lagerafstemning, fejl i varepartier m.v.

Jeg har et konsulenthus www.iAdvice.dk som primært arbejder med Visma Business, så vi kender til de ting du beskriver her, nogle fejl skyldtes som regel opsætning, nogle brugerfejl, i en lang række versioner af Visma frem til 5.21.8 oplevede mange SQL fejl i varelageret, noget være rod desværre.

Hvor længe har i kørt Visma Business?, og hvilken version startede i på?, og hvilken benytter i idag?

Jeg ved godt jeg ikke er "anden visma bruger" som du søger, men jeg var faktisk selv Visma kunde før jeg startede iAdvice for 4 år siden, så lidt kunde syntes jeg nu alligevel jeg er. :)

Dbh Johnny

 

Tilmeldt 13. Mar 12
Indlæg ialt: 400
Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Smid det væk, det er billigst i længden , og køb noget der er bruger venligt

hilsen

Provins

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 28. Mar 11
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Provins.

Jeg er nu grundlæggende ret glad for Visma og netop de muligheder det giver for at skræddersy brugerfladen. Brugervenligheden fejler heller ikke noget, måske inden man forstår programmet.

Vi har nu også efterhånden smidt ganske mange penge efter det, og de muligheder det har passer godt til vores forretning. 

Tilmeldt 13. Mar 12
Indlæg ialt: 400
Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jannik Raun:

Hej Provins.

Jeg er nu grundlæggende ret glad for Visma og netop de muligheder det giver for at skræddersy brugerfladen. Brugervenligheden fejler heller ikke noget, måske inden man forstår programmet.

Vi har nu også efterhånden smidt ganske mange penge efter det, og de muligheder det har passer godt til vores forretning. 

Har selv brugt og finder det mest egnet til at man skal bruge konsulenter hele tiden (som koster kassen).

Der er så meget på markedet at det er ikke vær

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 28. Mar 11
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Johnny

Tak for dit svar!

Vi blev for cirka 2 måneder siden opgraderet til version 5.21.8. Jeg er ikke umiddelbart bekendt med hvilken version vi startede op på, men såvidt jeg husker er vi kun blevet opgraderet en enkelt gang, hvilket skete efter gentagne henvendelser til leverandøren omkring lagerproblemer og store mængder negative varepartier. De mente at en opgradering ville hjælpe, men ellers bliver vi mødt med den opfattelsen af at vores lagerproblemer er unikke, hvilket undrer os og til tider giver anledning til frustration, da vi virkelig lægger os i selen for at sætte processerne ordentlig op.

Vi tog programmet i brug 1/1-2011, og har derfor kørt med det i knap halvandet år nu.

Jeg "kender" godt iAdvice og har gjort god brug af jeres Youtube videoer i starten - virkelig godt initiativ.

Vi har særligt problemer med beholdningerne, og de negative varepartier, som forstyrrer vores overblik.

Hvor systemet skulle hjælpe os med at holde styr på produkter og beholdninger, er det mange gange os der for systemet skal holde styr på det og krydstjekke med indkøb, salg, flyt etc. for at finde ud af hvad der burde være, hvis ikke der er sket et reelt svind.

Vi har utrolig mange varetransaktioner og varer som kommer ind og ud samme dag. Blandt andet har vi et fjernlager, hvor der aldrig er beholdninger. Det er således et lager vi bruger som mellemlanding, og hvor vi samler alle forsendelser et par gange om ugen og efterfølgende flytter alle mængderne til vores egne og rigtige lagre. Denne konstruktion giver i særdeleshed udfordringer, da der ofte er beholdninger herpå, selvom disse varer forlængst er flyttet til den endelige destination. Det giver et meget svært billede. Derimod tyder det finansielle lager på at stemme, men det er jo også kun påvirket af fakturamodtagelsen, og der bogføres således kun de rigtige beløb ind og ud igen som vareforbrug. 

Det er fint, hvis du har oplevet programmet som bruger, det giver en anden indgangsvinkel til brugen.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 28. Mar 11
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror også at vi har brugt cirka dobbelt så meget på programmet end det der i sin tid blev estimeret fra leverandørens side, netop fordi vi i så mange tilfælde har måtte hive konsulenter ind for at løse op for hårknuder.

Men det er aftagende, og de udfordringer vi sidder tilbage med virker som nogle helt grundlæggende problemer i programmet. 

Jeg var derfor nysgerrig efter at høre fra andre brugere.

Fra Risskov
Tilmeldt 12. Jan 08
Indlæg ialt: 238
Fra  iAdvice Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej hej

Det lyder til at være de samme oplevelser mange andre har haft desværre, det er bare ikke nok at opgradere til 5.21.8, der skal ryddes op i transaktioner, for ellers vil de negative varepartier spøge for evigt.

En oprydning i de "smadrede transktioner" og ændring i nogle rutiner plejer at løse problemet for vores kunder, men har man mange transaktioner, så er det også en mindre sjov opgave.

Kort fortalt, så skal alle negative varepartier "fyldes op", eller vil i aldrig få styr på lageret desværre. :(

Vi har pt kun 2 versionsfejl fra 5.21.8 vi bøvler med
- tilbagetrækning af for meget varemodtaget på indkøb efter fakturamodtagelse, det giver SQL LORT! :(
- Font problematik der fnidrer sammen ved email, er løst i 5.31.2 :) men kan ikke løses i 5.21 serien.

Dbh Johnny 


 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 28. Mar 11
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Johnny

Det er på sin vis rart at høre at vi ikke er de eneste, vi har ellers flere gange fået fra vores leverandør fået meldingen om at problemet er "unikt" for os. Det er dog mindre rart at det reelt er en problemstilling i Visma.

Vi tog i marts netop beslutningen om at få ryddet op efter råd fra vores leverandør.

Vi talte derfor en weekend samtlige lagre op, mens Visma blev nulstillet, hvorefter vi lagde hele beholdningen ind igen. Derefter blev der angivelig sat et flueben, som ikke skulle tillade negative varepartier. Her cirka 2 måneder senere har vi pt. 150 negative varepartier.

Der er ingen der ved hvordan de opstår, men det tyder lidt på at det sker i forbindelse med fakturamodtagelse, og idet vi realiserer indkøbet.

Hvordan er andre kommet ud på den anden side - har det løst alle problemer og hvorfor opstår de her negative varepartier?

Jeg har ligeså oplevet det du skriver omkring font, men dette er kun når vi genudskriver fakturaer til mail. Her vil det ofte være helt forkerte ting der står, som eks. ved KID koden står betalingsbetingelsen og ved dato står ordrenummer etc. 

Jeg forstår i bund og grund ikke problematikken, da en beholdning for mig aldrig kan gå under nul, da vi jo ikke kan levere mere end vi har.

Fra Risskov
Tilmeldt 12. Jan 08
Indlæg ialt: 238
Fra  iAdvice Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jannik.

I er bestemt ikke de eneste :) alle som har prøvet visma 5.03 til og med 5.21.8 vil have haft problemerne i transaktioner.

De negativ varepartier opstår ved bestemte scenarier :)

Det med Font du beskriver er fordi du har slettet en linie i jeres formular layout, man må ikke slette linier, kun blanke dem ud :)
Visma gendanner dokumenter ud fra linienr 1 = data 1 , linier 2 = data 2, hvis man sletter en linier så forskyder alt sig.
Kan rettes så det stemmer igen, men tager ½ dag at løse, er møj bøvlet at gendanne korrekt.  :)

Bare husk at i ikke må slette linier i formularlayoutet :)

Dbh Johnny.

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)