Jeg har af flere omgange brugt facebook til at annoncere for min webshop, men det gav mig INGEN Ordre. Da jeg sælger et produkt som det kun er en lille målgruppe der skal bruge, var mine chancer heller ikke så store.
Hvis jeg var dig ville jeg hellere bruge de penge på adwords.
Jeg har ikke selv investeret i dem, men jeg har selv købt noget, som blev vist ude i siden. Det kan sagtens lade sig gøre. Du vil få mere omtale, som måske vil hjælpe din virksomhed den rigtige vej. Det er vel den lyse side.
Den negative side er vel, at folk ofte, som du beskriver, trykker der ved en fejl, men det burde man se borte fra, mener jeg.
Hvis du får segmenteret og testet dine annoncer ordenligt, så er der gode chancer for succes.
Det er klart, hvis du bare skyder med spredehagl efter målgrupper som f.eks "Kvinder imellem 40 og 50 der har fødselsdag" og du sælger herre slips, så henter du intet. På samme måde, som hvis du slet ikke indsnævrer området.
Sørg for at afprøve en masse produktgrupper, enkelt produkter og tilbud m.m.
Tror mange webshops vil have samme oplevelse.. Facebook-brugere er ikke i købe-mode, som brugere der søger på Google jo ofte er. De er inde for at have det sjovt.. Det er medvirkende til, at det kan være svært at sælge lige på og hårdt..
UdenParfume.dk - Danmarks parfumefrie webshop med 100% parfumefrie skønhedsprodukter
Med en webshop er det korrekt at måle direkte konverteringer fra AdWords kampagner. Men som nævnt tidligere i tråden er besøgende fra Facebook ikke i samme "købe mode"som AdWords besøgende. Derfor kan det være svært at opnå en konvertering fra FB annoncer som matcher niveauet fra sine AdWords kampagner.
Men derfor kan FB annoncering sagtens være rentabelt alligevel. Jeg har en del eksempler på DK webshops med flotte konverteringstal fra FB annoncer. Dette især webshops inden for parfume, make-up, hair extensions, smykker, kunstige negle og lignende.
Smid et par eksempler på dine FB annoncer ind i tråden og vi kan kommentere på dem - kan være du vil få nogle gode idéer.
Jeg har prøvet kræfter med facebook annoncer, hvor jeg lagde ud med nogle affiliatelinks, hvor det overhovedet ikke gav noget resultat. Efter at have brugt 25-30 kr, hvor et lead fra mit affiliate link kun vil give 15 kr, så opgav jeg og lukkede min annonce
Så nej - ingen succes med facebook annoncer herfra