Jeg har i januar startet mit eget firma. Jeg er 16 år gammel, og jeg er ejer af ITsport.dk. Siden indeholder de sjoveste fodboldnyheder, da jeg vil skille mig ud fra de øvrige konkurrenter. Nu hvor jeg allerede skiller mig ud, vil jeg gerne finde en vej til at tjene på siden. Jeg har overvejet Google Adsense, men er det vejen frem? Får man meget ud af det?
Siden bliver besøgt 2000 gange dagligt (kilde: Google Analytics), og det betyder jo, at reklame på siden vil blive set. Jeg har allerede nogle partnere, som betaler på siden, men jeg føler, at jeg kan få mere ud af siden? Her vil jeg spørge jer til råds? Hvad kan gøres bedre, så jeg tjener mere på projektet?
Lidt offtopic; Har du overvejet at få et nyt design? Siden er meget værd hvis du har 2000 daglige brugere, tror jeg havde brugt nogle penge på et lækkert design.
Google Adsense er helt klart noget du skal afprøve, hvis du ikke allerede har gjort det. Nu kender jeg ikke CPC raten for dine søgeord, men du burde i hvert fald kunne hive lidt ind med de besøg, du har hver dag.
Smid 1 eller 2 bokse ind på hver side, og test det i en måneds tid. Tag derefter stilling til om du burde skifte udbyder af ads, eller om det hele spiller
Altså hvis du er tilmeldt www.tradedoubler.dk, er det vel bare at søge på unisport derinde.. og ansøge om programmet :-) kan godt være at der går nogle dage før de accepterer dig. mener at de giver 10% i provision :-)
Altså hvis du er tilmeldt www.tradedoubler.dk, er det vel bare at søge på unisport derinde.. og ansøge om programmet :-) kan godt være at der går nogle dage før de accepterer dig. mener at de giver 10% i provision :-)
Dog tror jeg ikke, at der er særlig mange som er i købshumør når de surfer nyheder. Så umiddelbart vil jeg starte ud med Adsense, og se hvordan det ser ud
Nej - men en høj procentdel af de folk der læser nyhederne, spiller sikkert fodbold.. Og hvis de bare bliver ført dertil én gang og cookietiden er 30 dage, skal der nok komme nogle salg igennem den næste måned :)