Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Beholde webshop efter konkurs

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle, jeg har virkelig brug for hjælp, håber dette er det rigtige sted at få det.

Her er sagen

- jeg har en webshop som er udviklet for penge fra mit ApS
-pga dumme beslutninger kÆmper jeg med gæld for omkring 200000 kr.i apset
- udover de 200000 skylder firmaet mig 100000 kr.

Jeg er ved at blive kvalt i gælden og sover sjældent pga stress. Derfor ønsker jeg at lukke firmaet og starte på ny i et enkeltmandsfirma.

Kan jeg starte firmaet nu, købe aktiviteterne i firmaet for de 100000 firmaet skylder mig. Og dermed flytte shoppen over i eget navn? Også derefter få virksomheden gjort konkurs.?

Hvis ovenstående er muligt, kan jeg så lave en regning fra mit nye enkeltmandsfirma til apset, så jeg for fradrag for de 100000 kr.?

Af de 2000000 kr firmaet skylder, vil jeg stadig skulle betale halvdelen, da jeg har skrevet personligt for den del?

Hvis intet af ovenstående holder, er der da andre muligheder?
Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:56
Som note kan jeg fortælle at der ingen lager er og shoppen er vel 6 år gl nu. Det er 100% dropshippingshop som har kostet 20000 at udvikle og resten er lavet af mig uden udbetaling af løn

Domænet som shoppen ligger på, købte jeg af firmaet for 1 år siden da jeg flyttede til et andet domæne. Siden er jeg dog rykket tilbage da der blev en konflikt om det nye domæne.

Men domænet er stadig i mit navn... Altså der hvor den aktive shop ligger.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:05
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg synes du skal søge professionel hjælp til den mest optimale afvikling. Det er svært at blive konkret når man ikke ved hvad gælden vedrører, under hvilke omstændigheder den er opstået, hvem den er til mv.

En dropshippingshop med et sådant resultat lyder virkelig, som noget der er gået helt galt.

Synes du selv det lyder realistisk at kunne købe aktiverne ud af aps for 100.000 kr.  Intet lager, 6 år gammeltog en udviklingsomkostning på 20.000. Jeg tror en hvilken som helst kuratur vil tage imod sådan et tilbud - men spørgsmålet er om du stiller dig selv i en bedre situation i forhold til de andre kreditorer. Så hvis du virkelig selv tror på at værdien er 100.000 kr var der så ikke andre kreditorer som burde have del i det beløb.

Du skal træde varsomt i forhold til ikke at forfordele digselv på bekostning af de øvrige kreditorer. Ellers risikerer du omgørelse af dine dispositioner.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)