Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Affiliate/adsense niche - Hvor mange søgninger skal der ca. være?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 6. Oct 11
Indlæg ialt: 584
Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :

christian_vinther:
9.900 eksakte søgninger? 

Er det stadig værd at starte? :-)) 

Hvis jeg var dig, så havde jeg gået i gang med det samme! 9.900 eksakte søgninger er alligevel meget og med en CPC på over 30 kr, så kan du komem til at tjene gode penge Wink

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 18:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Adsense er ret simpelt: Antal søgninger x CTR 1ste plads  x CTR Adsense x CPC, så er det bare at estimere de tal. Der kan så lægges lidt til på søgninger da du ud over de eksakte får nogle long tail, men husk på at 30 kr CPC i Adsense måske kun er 3-4 kr pr klik.

Fra Odense
Tilmeldt 6. Oct 11
Indlæg ialt: 584
Skrevet kl. 18:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Erik Hamre:
men husk på at 30 kr CPC i Adsense måske kun er 3-4 kr pr klik.

Som jeg har forstået det, så snupper Google 1/3 af det beløb, som et klik koster for virksomheden (i dette tilfælde 30 kr). Så vil man da alligevel tjene 20 kr pr. klik, hvis CPC på søgeordet er sat til omkring de 30 kr.

Er der noget jeg har misset her eller hva?

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, den pris er for Adwords i søgeresultaterne og ikke display netværket, så vidt jeg er orienteret i hvert fald? Jeg oplever i hvert fald sjældent kliks over 5kr i snit, men måske stinker jeg bare til Adsense?

Fra Slagelse
Tilmeldt 13. Jun 09
Indlæg ialt: 941
Fra  Grønlund Web Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Som andre også påpeger, så kommer det ikke kun an på søgninger. Konkurrencen på selve søgeordet har virkelig også meget at sige. Det kan du eksempelvis bruge manuel håndkraft til, eller et tool som Market Samurai. Skype-Wink

Hvis du vil have hjælp til at finde søgeord fremover, så kan du eventuelt kigge på min guide til at finde ledige domænenavne/EDM med minimum 1000 lokale søgninger her:

Find ledige exact domain matches med minimum 1000 eksakte søgninger

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)