Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Det ene eller det andet domæne? Er i tvivl

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Indlæg ialt: 999
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 00:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej med jer,

Jeg blev for nylig også en blogger og forsøger i gennemsnit at skrive en blog om dagen... Jeg har min blog på www.skygge.dk

Jeg har besluttet mig for at jeg vil have fokus på salg i min blog og engang imellem om noget andet "mindre" seriøst... blot nogle holdninger...

Jeg står nu i tvivl mht. om domænet er optimalt ift. indholdet (salg). Jeg har lige købt domænet www.salgsblog.dk og så er spørgsmålet så, om det vil have en bedre effekt, både af hensyn til "ansigt" udadtil, seriøsitet og IKKE MINDST ift. søgemaskiner... Altså at domænet indeholder både salg og blog, der er hovedtema i min blog...?

Hvad synes I?

William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk

Fra Skovlunde
Tilmeldt 21. Feb 07
Indlæg ialt: 405
Skrevet kl. 09:04

Kære Atakos!

Her er nogle af de tanker der fløj gennem mit hoved, da jeg så de to blog navne:

Skygge
Hmmmm den person der skriver under sådan et navn lever sit liv i skyggen … en der er utilfreds med sit liv … er det noget filosofisk … natteliv … uden identitet … sort … tegneserie … skyggelægning på malerier og foto … det er noget om følelser … en der lever et dobbelt liv …

Ordet skygge vækker udelukkende tanker omkring sindet, livet og kunst i mig. Da mine tanker endelig kom i nærheden af noget der ligner salg, var det i voksenkategorien (sex)  og det er ikke det jeg fornemmer at du ønsker eller er det?

Til gengæld er det et navn som jeg vil kunne huske – længe – og det kan være med til at tiltrække mange forskellige mennesker og nogle af dem kan måske bruge det du skriver. Derfor kan det godt være det bedste navn, det tror jeg meget kommer an på hvordan du ”markedsfører” siden … hvor god du er til at fange dem der kommer ind på din blog, på et split sekund i dine tekster … jeg tror at det kræver en skarp pen

Salgsblog
Uhada, det er en der vil sælge noget, der skal jeg ikke ind … Gud ved hvad det er der sælges …måske jeg skulle kigge … tørre salgstal og statistikker … blog om salg … blog sælger … sælger …

Alle mine tanker kredsede omkring salg, så her er det efter min mening, kun et spørgsmål om det lige trikker på den rigtige måde i den enkelte person når det læses. Det er jo forskelligt fra person til person.

Held og lykke

Jeg håber at du kan bruge mine tanker og at du modtager dem i den positive ånd de er skrevet

Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 904
Fra  EDZO Skrevet kl. 09:16
Jeg ville holde de to ting adskilt og bruge domænet skygge.dk til mere filosofiske tanker og overvejelser, mens salgsblog.dk skulle bruges til indlæg omkring salg. Ved at bruge et relateret domænenavn toner du rent flag overfor de besøgende og det kan selvfølgelig skræmme nogen væk som Pia påpeger, men det kan også virke mere seriøst.

EDZO - Håndlavede accessories til mænd, som butterflies, bælter og hatte.

Fra Skovlunde
Tilmeldt 21. Feb 07
Indlæg ialt: 405
Skrevet kl. 09:27
Dato: 01-06-2007 09:15:37 Forfatter: Moskjær Marketing
Jeg ville holde de to ting adskilt og bruge domænet skygge.dk til mere filosofiske tanker og overvejelser, mens salgsblog.dk skulle bruges til indlæg omkring salg. Ved at bruge et relateret domænenavn toner du rent flag overfor de besøgende og det kan selvfølgelig skræmme nogen væk som Pia påpeger, men det kan også virke mere seriøst.

Og det er nok vigtigt at gøre op om du vil fremstå som det ene eller det andet  ... eller hvad med denne tanke der  kom flyvende ... behold dem begge og offentliggør nøjagtig samme tekster på begge ... se så hvad der er bedst ... hvilken side får flest besøg og kommentarer ...

Jeg ved intet om reglerne for om det er tilladt, ej heller om du skal skrive noget der synliggør at du gør det på den måde  

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)