Hej Aminoer. Første gang hun nævnte det, tænkte jeg at det måtte være en joke - at der simpelthen ikke var et marked for det her i Danmark. Men jeg tog fejl! Min kæreste viste mig diverse sider med "professionelle hundeluftere". Hun er et friluftsmenneske og er uddannet hestemassør. Heste var tidligere hendes store passion, men har de senere år fået stor kærlighed til hunde, hvilket hun godt kunne tænke sig at bygge videre på. Hun har diverse kurser i Hundepsykologi og håndtering osv. så hun har gode forudsætninger. Det er ikke en ide som kræver den vilde startkapital, men det ændrer ikke på at vi ikke har ALLE de penge det ville kræve. Søger lidt inspiration til hvordan man kunne lave en markedsundersøgelse. De professionelle hundelufteres sider som vi har besøgt er beliggende i København, Århus og Ålborg. Vi har kontakt hver og en omkring lidt gode råd, men har desværre ikke hørt noget fra nogen af dem. Vi er selv bosat i Viborg men kunne i teorien godt dække områder som Randers, Herning, Holstebro, Silkeborg, Skive osv hvis det er der de potentille kunder skulle være bosat. De priser som vi har fundet på nettet synes vi virker ufattelig dyrt. Der er blandt andet noget "månedskort" hvor hunden bliver gået med hver dag (man-fre) og hver tur svarer til 160 kr. Vi mener klart selv at vi kunne gøre det billigere end det - ikke desto mindre kræver det at ens klienter er "velhavende" eller i hvert fald vellønnede - medmindre man prioriterer sin hund MEGET høj. Vi skal altså have fat i folk som har råd til det og som arbejder lange dage eller rejser meget. Hvordan skal vi komme ud til folk? Radio, Aviser?! |
MarkR:De priser som vi har fundet på nettet synes vi virker ufattelig dyrt. Der er blandt andet noget "månedskort" hvor hunden bliver gået med hver dag (man-fre) og hver tur svarer til 160 kr. Vi mener klart selv at vi kunne gøre det billigere end det - ikke desto mindre kræver det at ens klienter er "velhavende" eller i hvert fald vellønnede - medmindre man prioriterer sin hund MEGET høj.
Prøv lige og regn på det! hvis du har en kunde i randers så skal du have pengene hjemme til transport og din løn for 160 kr?? hvis du er heldig kan du have flere luftninger på samme gade eller område, men det kan man jo langt fra regne med.
MarkR:De professionelle hundelufteres sider som vi har besøgt er beliggende i København, Århus og Ålborg. Vi har kontakt hver og en omkring lidt gode råd, men har desværre ikke hørt noget fra nogen af dem. Vi er selv bosat i Viborg men kunne i teorien godt dække områder som Randers, Herning, Holstebro, Silkeborg, Skive osv hvis det er der de potentille kunder skulle være bosat.
Grunden til at de ikke svare er sikkert at de får masser af henvendelser. Min kone som er indretnings konsulent får mange henvendelser, og til at starte med svarede hun pænt og uddybende. Men hun er stoppet med at svare, da det er at bruge tid på noget man ikke tjener penge på.
MarkR:Vi skal altså have fat i folk som har råd til det og som arbejder lange dage eller rejser meget. Hvordan skal vi komme ud til folk? Radio, Aviser?!
Jeg ville satse på online markedsføring, måske et hunde tidsskrift, men det er dyrt.
Teddy