Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til undersøgelse

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Jan 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer. 

Jeg er (rimelig) ny her på sitet - har i hvert fald ikke brugt det så meget, så tilgiv mig hvis jeg har smidt dette op det forkerte sted. Min kæreste står i den situation at hun utrolig godt kunne tænke sig at starte noget selvstændigt op. Jeg har kigget lidt rundt på Amino og mange ideer er en del mere avanceret end det som jeg søger hjælp til.

Første gang hun nævnte det, tænkte jeg at det måtte være en joke - at der simpelthen ikke var et marked for det her i Danmark. Men jeg tog fejl! Min kæreste viste mig diverse sider med "professionelle hundeluftere". Hun er et friluftsmenneske og er uddannet hestemassør. Heste var tidligere hendes store passion, men har de senere år fået stor kærlighed til hunde, hvilket hun godt kunne tænke sig at bygge videre på. Hun har diverse kurser i Hundepsykologi og håndtering osv. så hun har gode forudsætninger.

Det er ikke en ide som kræver den vilde startkapital, men det ændrer ikke på at vi ikke har ALLE de penge det ville kræve. Søger lidt inspiration til hvordan man kunne lave en markedsundersøgelse.

De professionelle hundelufteres sider som vi har besøgt er beliggende i København, Århus og Ålborg. Vi har kontakt hver og en omkring lidt gode råd, men har desværre ikke hørt noget fra nogen af dem. Vi er selv bosat i Viborg men kunne i teorien godt dække områder som Randers, Herning, Holstebro, Silkeborg, Skive osv hvis det er der de potentille kunder skulle være bosat.

De priser som vi har fundet på nettet synes vi virker ufattelig dyrt. Der er blandt andet noget "månedskort" hvor hunden bliver gået med hver dag (man-fre) og hver tur svarer til 160 kr. Vi mener klart selv at vi kunne gøre det billigere end det - ikke desto mindre kræver det at ens klienter er "velhavende" eller i hvert fald vellønnede - medmindre man prioriterer sin hund MEGET høj.

Vi skal altså have fat i folk som har råd til det og som arbejder lange dage eller rejser meget. Hvordan skal vi komme ud til folk? Radio, Aviser?! 

Fra Århus
Tilmeldt 17. Oct 10
Indlæg ialt: 500
Skrevet kl. 15:05

MarkR:
De priser som vi har fundet på nettet synes vi virker ufattelig dyrt. Der er blandt andet noget "månedskort" hvor hunden bliver gået med hver dag (man-fre) og hver tur svarer til 160 kr. Vi mener klart selv at vi kunne gøre det billigere end det - ikke desto mindre kræver det at ens klienter er "velhavende" eller i hvert fald vellønnede - medmindre man prioriterer sin hund MEGET høj.

Prøv lige og regn på det! hvis du har en kunde i randers så skal du have pengene hjemme til transport og din løn for 160 kr?? hvis du er heldig kan du have flere luftninger på samme gade eller område, men det kan man jo langt fra regne med.

MarkR:
De professionelle hundelufteres sider som vi har besøgt er beliggende i København, Århus og Ålborg. Vi har kontakt hver og en omkring lidt gode råd, men har desværre ikke hørt noget fra nogen af dem. Vi er selv bosat i Viborg men kunne i teorien godt dække områder som Randers, Herning, Holstebro, Silkeborg, Skive osv hvis det er der de potentille kunder skulle være bosat.

Grunden til at de ikke svare er sikkert at de får masser af henvendelser. Min kone som er indretnings konsulent får mange henvendelser, og til at starte med svarede hun pænt og uddybende. Men hun er stoppet med at svare, da det er at bruge tid på noget man ikke tjener penge på.

MarkR:
Vi skal altså have fat i folk som har råd til det og som arbejder lange dage eller rejser meget. Hvordan skal vi komme ud til folk? Radio, Aviser?! 

Jeg ville satse på online markedsføring, måske et hunde tidsskrift, men det er dyrt.

Teddy

Tilmeldt 9. Jan 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:14

Teddy Carlsen:

Selvfølgelig har du ret i at det koster penge med hensyn til transport. Hvis dette projekt blev aktuelt ville man nok satse på 2 byer med 8-10 kunder i hver hvis muligt. Det ville jo være hul i hovedet at køre midtjylland tynd for at have en kunde i hver by.
Jeg listede blot op hvor vi havde mulighed for at køre hen :) 

Tilmeldt 29. Apr 10
Indlæg ialt: 149
Fra  Web Republic Skrevet kl. 21:12

Hej Mark,

Hyggelig idé din kæreste har fået - jeg ved, at der er mange, der gerne betaler for at hunden ikke skal være selv hjemme i 10-12 timer, men kan blive luftet i løbet af dagen. Når det er sagt, er der også mange, der har indvendinger imod det, da de er bange for, om der bliver passet godt nok på deres hund, bange for om de andre hunde, der også bliver luftet, er opdraget godt nok til ikke at gøre deres egen hund fortræd, i tvivl om hvordan de står stillet, hvis der sker deres hund noget, mens den er i hundelufterens varetægt (hvem betaler evt. dyrelægeregninger), nervøse over at lukke fremmede mennesker ind i deres hjem osv. osv.

Jeg nævner ikke alle disse negative ting, for at I skal droppe det igen, men bare for at I kan have det i overvejelserne, når I går videre med markedsføringsplanerne (måske kunne noget af det tænkes lidt ind i budskabet?). Derudover er der meget der går via mund-til-mund i hundeverdenen, så får I først overbevist de rette, skal rygtet nok spredes lige så stille...

Var det mig, der skulle promovere noget sådant, tror jeg først og fremmest, jeg ville se, om jeg kunne få succes med lidt gratis markedsføring i lokalområdet i form af pressemeddelelser til lokalaviserne. Hvis ikke I kan få hul igennem med en pressemeddelelse, så overvej evt. en annonce.

Derudover vil jeg ikke anbefale noget frem for andet, da jeg selv har et hunde-website og det derfor måske ville klinge lidt hult, hvis jeg frremhævede online mediet Skype-Wink, men jeg vil gerne komme med et par kommentarer/råd, som I evt. kan tænke over: 

Der findes en håndfuld hundemagasiner, men problemet med dem er, at de fleste dækker hele landet, så I ville komme til at betale en del for at blive markedsført gerografiske steder, hvor det ikke er "nødvendigt"/hvor I ikke ville få noget ud af det.

Ligeledes findes der en del websites, og der ville jeg nok personligt også spørge ind til muligheden for geografisk segmentering.

Endelig er der mulighed for at undersøge, hvad der findes af hundeudstillinger i jeres lokalområde og så spørge ind til muligheden for en stand der (hvis det er de små, lokale arrangementer er det som regel meget rimelige priser)

Held og lykke med projektet (så vidt jeg kan fornemme er de, der arbejder som hundeluftere rigtig glade for det)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)