Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Copyright på billeder - Yes, I know, here we go again! :-(

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror, du vil kunne få pressefotos fra de fleste nulevende kunstnere via deres bookingbureauer eller pladeselskaber.
Det kan man i hvert fald for rigitg mange danske kunstnere - hvordan det ligger med udenlandske, ved jeg ikke - hvis din server ligger i USA, skal du sikkert leve op til både danske og amerikanske regler, hvis jeg ikke tager helt fejl.

De kunstnere, som du ikke kan få lovlige billeder af, kan du måske løse på en anden måde.
Send 2-3 kendte fotos af kunstneren til en dygtig tegner fra et billigt land og få lavet en rigitg flot tegning.
Det vil være unikt, og det vil ikke koste alverden - og du kan måske endda få det til at kommunikere bedre. Ekstreme fans vil jo få behov for at få dine tegninger med i samlingen, så der er chance for, at du får kunder ind alene via tegningerne (men ekstreme fans har jo nok musikken liggende i forvejen... så... øh....)

Nå - håber, du kan bruge ideen.

Venlig hilsen

Hans

Fra København
Tilmeldt 29. Oct 10
Indlæg ialt: 589
Fra  Florence Marketing Føns.com Skrevet kl. 13:28

Jeg får hver dag masser af pressemeddelelser sendt til min musikblog. Der er altid billeder med. Så når du langt om længe får launchet dit site og hopefully får gjort det stort, kendt og sejt, burde det begyndte at tikke ind med billeder. 

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 11:49

Jonas Greve:

Hvorfor tager du ikke et kig på et af de mange Stock photos sider? Der kan du købe billeder og dermed også få rettighederne til noget nær 1-20 $ pr stk. :-)

Hvis det er til kommercielt brug, mener jeg, at man skal forny rettighederne løbende (skal man på GettyImages.com, og det bliver simpelthen for dyrt med tanke på alle de kunstnere, der vil være på min side (indtil videre rundt regnet 300) :-)

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 11:51

Sorry, dobbelt post!

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 12:17

@Hans:

Det er i hvert fald et forsøg værd! :-)

Ang. det med få lavet tegninger af kunstnerne, så har jeg rent faktisk selv tænkt den tanke, men jeg ved ikke...et eller andet sted nager det mig...jeg synes bare ikke, at det er så fedt, så har droppet det igen. Men tak for input :-)

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 12:32
Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 14:31

Føns:

Jeg får hver dag masser af pressemeddelelser sendt til min musikblog. Der er altid billeder med. Så når du langt om længe får launchet dit site og hopefully får gjort det stort, kendt og sejt, burde det begyndte at tikke ind med billeder. 

Det vil jeg glæde mig til :-)

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 10:35

Jeg har i øvrigt skrevet sammen med en australsk kvinde, som styrer merchandise og den slags for et meget respekteret australsk band, og hun har anbefalet mig at skrive "Photographer unknown" på de billeder, hvor jeg ikke kan finde frem til fotografen - altså med den tanke, at hvis fotografen så rent faktisk kontakter mig, så kan jeg bare lave en aftale med ham / hende.

Nogen, der ved, om det er forsvarligt?

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 15:26

Ville jeg ikke anbefale dig at gøre.

Fotografen kan jo bare sende dig en regning på XXXX antal kroner fordi du har brugt hans billede uden tilladelse.

Det er bedre bare at finde fotografen først, selvom det tager tid og få den tilladelse eller køb rettighederne til billedet.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 11:23

Kim Vinberg:

Ville jeg ikke anbefale dig at gøre.

Fotografen kan jo bare sende dig en regning på XXXX antal kroner fordi du har brugt hans billede uden tilladelse.

Det er bedre bare at finde fotografen først, selvom det tager tid og få den tilladelse eller køb rettighederne til billedet.

Også min tanke - er ikke tryg ved det. Så jeg må desværre bare i gang med at kontakte alle mulige pladeselskaber.

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)