Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

moms på køb fra private?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. May 12
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Sidder med mit første momsregnskab.

En privat har købt noget software på nettet på mine vegne i min etableringsface. Det er betalt i hhv. dollors og euros. Jeg har så købt det af ham i danske kroner.

Skal jeg betale udenlansk moms? Eller hvordan er det med køb fra private?

vh H-B

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis det er købt af en privat person, så blev momsen jo betalt ved købet, og du skal dermed ikke afregne dansk moms. Du kan heller ikke fradrage momsen på købet, så momsen er "tabt", når I gør det på den måde.
Tilmeldt 9. May 12
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svar :-)

Har et spørgsmål mere du måske kan svare mig på?

Jeg har købt mac software via Itunes. Men der er udenlansk moms på ikke? Der står ikke angivet noget på fakturaen. Kun salgsprisen i danske kroner...

Jeg vil bare gerne vide om jeg skla/kan trække moms fra dem på alm. vis eller om der er en anden beregning når det er køb via Itunes?

vh H-B

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 795
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du køber ind på iTunes, skal det bogføres som køb i USA, dvs uden moms, men med angivelse af momsen på selvangivelsen i rubrikken "Moms af varer fra udlandet". Dette tager de fleste bogføringssystemer højde for, når du benytter momskoden "Varekøb udland" - andre systemer kræver, at du benytter kreditormodul, for at få momsen rigtig med.

SusanneK.nu

Bogføring for små og mellemstore virksomheder

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

SusanneK.nu:

...i rubrikken "Moms af varer fra udlandet".

Hvis softwaren er downloadet, så er der tale om en ydelse, og ikke en vare. Kun hvis den er leveret på DVD eller CD-rom er der tale om en vare.

 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)