Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tilladte domæne navne?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg har søgt lidt rundt på nettet og fundet en række domæne navne, som lægger meget tæt op af virksomheders navne. Hvor tæt på en virksomhed må man ligge?

For eksempel (ikke for at hænge nogen ud specielt, men det er dem jeg lige kan huske, at jeg er stødt på)

appleinfo.dk

iphoneinfo.dk

applenyt.dk

iphone4s.dk

osv.. Listen er lang.

Men er det tilladt at tage et domæne navn som disse?

Fra København
Tilmeldt 7. Nov 06
Indlæg ialt: 251
Fra  Netsite A/S - Domæne & Webhotel Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er som udgangspunkt ikke tilladt, da du krænker tredjemands rettigheder. iPhone er f.eks. et varemærke som tilhører Apple, og det må du ikke benytte uden deres accept.

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :

 - og at det sker, er fordi, at Apple endnu ikke har gjort noget ved det i Danmark endnu. De har i USA fået inddraget et par iPhone-relaterede domæner, og nogle (Anders Saugstrup) forudsiger, at det bare er et spørgsmål om tid, før end de danske domæneindehavere får tæsk.

Jeg kan i så fald se frem til at blive tævet af Sony.

Hvis du vælger et domænenævn, der læner sig så kraftigt op ad et registreret varemærke, er det lidt af et sats. For domænet kan uden problemer blive taget fra dig, og så har du spildt tid på linkbuilding og annoncering.

Så nej. Det er ikke tilladt. Det er fildeling og at køre over 130km/t på motorvejen heller ikke. Men det sker alligevel - for nu. Skype-Smile

Fra San Francisco, Californien
Tilmeldt 19. Jul 11
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 02:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Oh, shoot! Har lige købt et domæne i går, hvor det mærke, jeg ville skrive om, indgår i domænet... That's bad, then!? Så skal jeg vil have købt mig et nyt! Åååh. pispis. :(

Fra København Ø
Tilmeldt 8. Dec 10
Indlæg ialt: 569
Skrevet kl. 03:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Celia Schow:

Oh, shoot! Har lige købt et domæne i går, hvor det mærke, jeg ville skrive om, indgår i domænet... That's bad, then!? Så skal jeg vil have købt mig et nyt! Åååh. pispis. :(

Ikke at jeg vil anbefale det, men du kan altid starte op som du hele tiden havde planlagt med domænet. Det kan ske at varemærket er lige glad med dit brug af det. Men de kan kontakte dig og bede dig om at overgive domænet til dem. Men så har du da noget tid til at finde på et nyt.

Fra Århus
Tilmeldt 17. Oct 10
Indlæg ialt: 500
Skrevet kl. 08:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Krænkelse af vare mærker er ikke noget man skal tage let på!

Det kan godt være at man "bare" får frataget domænet, men hvis feks Apple mener at du har skadet deres varemærke, og beslutter sig for at statuere et eksempel og anlægger en sag??

De løber i hvertfald ikke tør for penge til retsagen, og selvom udfaldet skulle være imod dem klare de nok også tabet, men hvor mange penge har du?? og hvor stor vurdere du risikoen er??

Et eksempel der ligner, selvom der ikke er tale om en online twist.

Teddy

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)