Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tab penge på debitor, få kunder og ingen udvikling - HVORFOR!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Feb 09
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 23:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg sælger idag databaser inden for markedsvurderinger og vi har ca. 5000 Erhvervs kunder, så produktet er anderkent og er en NEED to have database.

MEEEEN..

Når jeg endelig ringer til nye opstartede virksomeder (som jeg meget gerne vil hjælpe) og nævner hvordan de kan lave Kredivurderinger, søge på kunder, lave kredittjek og lave i realiteten kassen, hører jeg desværre det her - NEJ TAK vi er ikke interesseret!!

Jeg har levet af det her mange år og inden krisen fik jeg booket/solgt en del løsninger til nye firmaer og nu om dage er det bare for trist at jeg møder MANGE virksomheder som ikke tænker udfordrende og venter til de går Konkurs eller lever af bundlinjen.

Vi kan i vores virksomhed mærke at mange Virksomheder som bruger vores database får kæmpe vækst og de kunder som i tidernesmorgen har sagt (HADE ORD) NEJ TAK desværre lukker og slukker. Jeg rejser en del rundt i Europa og møder mange beslutningstagere som brænder for vores produkter, da de fleste ikke engang adgang til årsregnskaber og det er bare trist at se MANGE DANSKE beslutningstagere bare sidder og gynger på sin stol.

Jeg vil derfor hjærtelig gerne spørge de nye virksomheds ejer derude ?

Hvorfor i alverden siger i NEJ TAK til salgskonsulenter som mig som ringer for at holde en møde ? (salg af printere, databaser, kreditvurderinger, edb systemer osv osv)

Vi kan give jer ideer, positive energi, missioner og mange andre gode kompetencer som vi har med i bagagen ?

Det har bare undret mig en del, for når jeg holder møde med virksomheder som har min. 30 ansatte giver jeg ideer, redskaber og fortæller kort om hvordan markedet har det idag og til nye firmaer er det bare synd at når en SÆLGER ringer, er det bare med at lukke telefonen på ens hoved eller virke total uintresseret imens men præsentere sit virksomed og produkter.

Jeg har idag relationer med en del sælger inden for forskellige brancher og vi kører desværre det samme opdattelse af nye firmaer.

...

MVH

Dragon -  JEG HAR SIDDET OVERFOR DANMARKS TOP 10 RIGETSE OG SOLGT!!! Men vil hellere sidde overfor nye opstartede firmaer og hjælpe min kære Danmark som vi snart er over KRISEN!!!

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tror det er et dobbeltsiddet sværd. På den side har vi nyopstartet firmaer som er blev tudet ørene fulde med historier om alle mulige historier om sælgere, der udnytter  den manglende erfaring hos nystartede til at sælge dem alle mulige produkter som de reelt ikke har brug for.

På den anden side er jeg enig med dig, at man jo heller ikke ved hvilke muligheder, der går ens skrivebord forbi, hvis man uden videre afviser en sælger.

/Henrik

Tilmeldt 3. Feb 09
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 00:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik,

 

Det har du nu også ret i og det er synd at der desværre findes HUSTLER firmaer som vil gøre alt for at få en underskrift og binde kunden i røv og nøgler med rykker, fodret osv...

Men i nu om dage har man bl.a. Internettet for at se hvad der er for en type virksomhed som kommer inde af døren og det er bl.a. noget af det jeg tilbyder, så jeg kan kun give dig ret.

Men der er stadig en del som kun vil have hånden og ikke armen!

 

MVH

Dragon

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 08:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Dragon:
Når jeg endelig ringer til nye opstartede virksomeder (som jeg meget gerne vil hjælpe) og nævner hvordan de kan lave Kredivurderinger, søge på kunder, lave kredittjek og lave i realiteten kassen, hører jeg desværre det her - NEJ TAK vi er ikke interesseret!!

Dette citat er et godt eksempel på hvorfor jeg ofte vægter sælgere meget lavt. Du skriver jo faktisk man kan lave kassen ved at lave et kredittjek, men det har bare intet med virkeligheden at gøre. Der skal så meget mere til at "lave kassen" i en nystartet virksomhed, og kommunikationen virker dybt useriøs.

Dragon:
Hvorfor i alverden siger i NEJ TAK til salgskonsulenter som mig som ringer for at holde en møde ? (salg af printere, databaser, kreditvurderinger, edb systemer osv osv)

Fordi de fleste der ringer ikke har sat sig ind i hvad man sælger og hvad man derfor muligvis har brug for.

Fordi de ofte taler mere end de lytter.

Fordi de tager min tid, jeg vil hellere bruge tiden på mine kunder.

Fordi jeg bruger mit netværk når jeg køber ydelser og baserer bl.a. mine købe på deres anbefalinger.

Dragon:
Dragon -  JEG HAR SIDDET OVERFOR DANMARKS TOP 10 RIGETSE OG SOLGT!!! Men vil hellere sidde overfor nye opstartede firmaer og hjælpe min kære Danmark som vi snart er over KRISEN!!!

Du skriver om at lave kassen og hvordan du sælger til Danmarks top10 rigeste, men du er anonym og bruger en masse varm luft i kommunikationen.

Hvis du bruger samme kommunikation når du ringer til folk for at sælge, kan jeg godt forstå de fornuftige nystartede virksomheder siger "NEJ TAK".

Fra Viborg
Tilmeldt 22. Feb 08
Indlæg ialt: 232
Fra  larsholmgaard.dk Skrevet kl. 09:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Personligt gider jeg slet ikke spilde min tid på telefonsælgere uanset, hvad de så end prøver at prakke en på. Jeg skal nok selv finde leverandører til det jeg har brug for. Så, nej tak.

Tilmeldt 13. Mar 12
Indlæg ialt: 400
Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tro ikke nystatede vil bruge penge på noget de kan undværer 

Tilmeldt 27. Feb 12
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 09:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig meget af det der allerede er skrevet.

Alt for mange salgskonsulenter har (naturligt nok) kun øje for at sælge. Henvendelserne er for uspecifikke idet jeg som erhvervsdrivende vil have mårettede henvendeler fra folk der rent faktisk ved hvad jeg laver. Man aflurer i løbet af de første minutter om det er tilfældet og er det ikke det så afsluttes samtalen pænt. Ganske enkelt.

Det er iøvrigt svært at give feed-back når du fremtræder anonymt (det gør jeg selv, men nu beder jeg heller ikke om feed-back på mine produkter) så vi ikke ved hvad du går rundt og sælger. Det kan jo sagtens være et super produkt men bare præsentationen den er gal med. Det forhold at du har solgt for DK's top 10 rigeste kan jeg ikke bruge til noget - igen, de er formodentlig i en helt andet branche eller hvad ved jeg (-:

Hvis du mener I har et need to have produkt kan du jo prøve med gratis trial-versioner som skal fornyes.

/Banditten

Fra Minsk
Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 09:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har tidligere holdt mange møder med sælgere af al verdens produkter indenfor IT området. Idag undgår ofte sælgere og bruger i høj grad mit netværk.

Jeg har også oplevet sælgere, som gav mig inspiration, refleksioner og idéer, men jeg vil desværre vurdere, at det måske 5-10% procent, som gav mig noget.

Nu er det jo ikke nødvendigvis sælgeren fejl, at jeg måske ikke er klar til at modtage budskabet, men i travl hverdag med mange udfordringer, vælger jeg en anden løsning.

Mvh.

Rasmus Vinter Sørensen

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)