Kære Amino-brugere, Min kæreste og jeg vil gerne starte virksomhed sammen, idet vi udover vores alm. fuldtidsjob har en masse bijobs. Fx underviser jeg på kurser, og indtil videre er jeg aflønnet som alm lønmodtager. Men jeg bruger meget transporttid, slid på egen bil, research og arbejde på internet som betales privat, har selv egen computer med til undervisningen mm. Vi arbejder desuden begge to at støtte forskellige unge, som vi har aftaler med gennem en privatvirksomhed. Her bruger vi også egen bil til at hente og bringe samt jævnlig kontakt på privat tlf. m.m. Hvordan kommer vi igang med at stifte virksomhed, som egner sig til vores bijobs? Vi tænker, at vi gennem egen virksomhed kan trække udgifter til computer, internet, tlf og ev. bil i forbindelse med dette arbejde fra i skat, da det synes oplagt. Er det et i/s selskab eller hvordan? og hvordan kommer vi igang? Håber der er nogen derude, som kan hjælpe os snarest med gode råd og vejledning :) Mange hilsner Lobelia |
Hej.
Ja..det kunne være et I/S.
ApS hvis i har kapitalen(80K)i kontanter eller værdier/Eller et SMBA, som ikke kræver in indskud, men 2 aktive stiftere.
Hvis I ikke selv kan klar papirarbejdet, så hyr en proff.
MvH
Peter