Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hvilken type selskab skal vi oprette...? hjælp os til at komme igang :)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. May 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino-brugere,

Min kæreste og jeg vil gerne starte virksomhed sammen, idet vi udover vores alm. fuldtidsjob har en masse bijobs. Fx underviser jeg på kurser, og indtil videre er jeg aflønnet som alm lønmodtager. Men jeg bruger meget transporttid, slid på egen bil, research og arbejde på internet som betales privat, har selv egen computer med til undervisningen mm. Vi arbejder desuden begge to at støtte forskellige unge, som vi har aftaler med gennem en privatvirksomhed. Her bruger vi også egen bil til at hente og bringe samt jævnlig kontakt på privat tlf. m.m.

Hvordan kommer vi igang med at stifte virksomhed, som egner sig til vores bijobs?

Vi tænker, at vi gennem egen virksomhed kan trække udgifter til computer, internet, tlf og ev. bil i forbindelse med dette arbejde fra i skat, da det synes oplagt.

Er det et i/s selskab eller hvordan? og hvordan kommer vi igang? Håber der er nogen derude, som kan hjælpe os snarest med gode råd og vejledning :)

Mange hilsner

Lobelia

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Ja..det kunne være et I/S.

ApS hvis i har kapitalen(80K)i kontanter eller værdier/Eller et SMBA, som ikke kræver in indskud, men 2 aktive stiftere.

Hvis I ikke selv kan klar papirarbejdet, så hyr en proff.

 

MvH

Peter 

Tilmeldt 8. May 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er enig med Peter...I/S er nok at foretrække og så skal i også lave en I/S kontrakt hvor i begge står som ligeværdige ejere af selskabet.

Mit selskab er også I/S og det fungerer ganske udemærket....

Hilsen

Henrik

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg nu skal være djævelens advokat, så husk også at tage forbehold for, at I går fra hinanden i kontrakten.

Hilsen, Robert

Fra Rødovre
Tilmeldt 26. Dec 11
Indlæg ialt: 157
Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Ulempen ved I/S er bl.a. at I hæfter gensidigt. Så hvis I kommer i den situation I skylder penge, og en af jer ikke kan/vil betale, og har realisérbare værdier, så kan kreditoren inddrive pengene hos den anden.

En anden ulempe ved I/S er at man hæfter med private midler.

Jeg vil anbefale ApS'et på sigt - der reduceres hæftelsen til anpartskapitalen. Nu og her vil jeg faktisk anbefale I blot stifter to enkeltmandsvirksomheder, og fakturerer hinanden, hvis nødvendigt. Det reducerer usikkerheden jvf. hæftelse.

SMBA'en er lidt en forsømt konstruktion - jeg har hørt i min øresnegl at skat kan være svære at bøvle med, mht. SMBA'en - men jeg har ikke noget konkret i rygtet...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper!

Du har fået nogle forkerte rygter i din øresnegl...SMBA er en absolut ligevægtig konstruktion...og giver hverken

mere eller mindre bøvl med SKAT, sålænge tingene kører lovligt, ligesom i alle andre konstellationer.

 

 

MvH

Peter

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:
SMBA er en absolut ligevægtig konstruktion

..... som måske endda dækker ganske godt over trådstarters  formål, at putte en masse blandet aktivitet ind i.

/Henrik

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)