Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udfordringer med Billy's Billing - kun én fælles momskonto i kontoplanen!

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Hej Aminoer,

Det er sjældent, at jeg har problemer med et bogholderisystem, men det er ikke desto mindre opstået med Billy's Billing, som jeg umiddelbart vurderer som det sværeste og mest utilgængelige system jeg længe er stødt på.

Når jeg vil lave manuelle posteringer, så er det kun muligt at postere på én fælles momskonto, og det er altså ikke muligt at postere specifikt på en konto for salgsmoms, købsmoms eller moms af udenlandske varer/ydelser.

Billy's Billing giver mig kun mulighed for at postere på én fælles momskonto, og jeg har ikke mulighed for at oprette flere momskonti i kontoplanen.

Er der andre, som har samme problem, og hvordan håndterer I dette?

Hvis Billy's Billing kun anvender én momskonto, så er systemet jo uanvendeligt som bogføringsprogram, hvis man skal bogføre efter dansk lovgivning.

Lad mig høre om jeres erfaringer med Billy's Billing, og hvordan I håndterer moms ved manuelle posteringer.

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:08

Med Dinero kan du nemt og hurtig oprette og sende fakturaer med vores intuitive mobil-app. Derudover er bogføringen en leg, og vigtigst af alt er, at du ikke behøver at have forstand på regnskab med Dinero.

Opret en gratis bruger på Dinero og kom i gang allerede i dag. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:31

Jeg downloadede det lige bare for test, kører selv andet. Jeg kan heller ikke i manuel postering andet end vælge moms, som man så må lægge i kredit eller debet som det passer, men du kan under indstillinger, kontoplan - lave en ny konto, og der vælge moms købs, salgs, eu, restaurant osv

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 23:37

Martin E. Jensen:

Hej Aminoer,

Det er sjældent, at jeg har problemer med et bogholderisystem, men det er ikke desto mindre opstået med Billy's Billing, som jeg umiddelbart vurderer som det sværeste og mest utilgængelige system jeg længe er stødt på.

Når jeg vil lave manuelle posteringer, så er det kun muligt at postere på én fælles momskonto, og det er altså ikke muligt at postere specifikt på en konto for salgsmoms, købsmoms eller moms af udenlandske varer/ydelser.

Billy's Billing giver mig kun mulighed for at postere på én fælles momskonto, og jeg har ikke mulighed for at oprette flere momskonti i kontoplanen.

Er der andre, som har samme problem, og hvordan håndterer I dette?

Hvis Billy's Billing kun anvender én momskonto, så er systemet jo uanvendeligt som bogføringsprogram, hvis man skal bogføre efter dansk lovgivning.

Lad mig høre om jeres erfaringer med Billy's Billing, og hvordan I håndterer moms ved manuelle posteringer.

ER det så ikke på sin plads, og stiller spørgsmålet/problemet direkte til ham ???

Dette er SGU, dårlig stil

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 23:48

Jeg downloadede det lige bare for test, kører selv andet. Jeg kan heller ikke i manuel postering andet end vælge moms, som man så må lægge i kredit eller debet som det passer, men du kan under indstillinger, kontoplan - lave en ny konto, og der vælge moms købs, salgs, eu, restaurant osv

Hej John,

Det er netop problemet... jeg kan godt oprette nye konti, men kan ikke oprette nye momskonti. Jeg håber da, at det bare er mig der er bælgøjet, men jeg kan ikke se, at det er muligt at oprette yderligere momskonti.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 23:54
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Johnny Nielsen:

ER det så ikke på sin plads, og stiller spørgsmålet/problemet direkte til ham ???

Hej Johnny,

Jeg forstår ikke lige formålet med dit indlæg. Hvad skal vi bruge Amino til, hvis vi ikke kan hjælpe hinanden med vores spørgsmål?

Jeg har hjulpet hundredevis af Aminoer med hjælp på deres spørgsmål om moms og skat. Skulle jeg i stedet have svaret dem: "Hvorfor ringer I ikke bare til SKAT"?

Hvis din adfærd er et udtryk for god stil, så er jeg meget tilfreds med at have dårlig stil. Wink

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 00:00

Martin E. Jensen:

Johnny Nielsen:

Hej Johnny,

Jeg forstår ikke lige formålet med dit indlæg. Hvad skal vi bruge Amino til, hvis vi ikke kan hjælpe hinanden med vores spørgsmål?

Jeg har hjulpet hundredevis af Aminoer med hjælp på deres spørgsmål om moms og skat. Skulle jeg i stedet have svaret dem: "Hvorfor ringer I ikke bare til SKAT"?

Hvis din adfærd er et udtryk for god stil, så er jeg meget tilfreds med at have dårlig stil. Wink

Jeg kører det selv, og har ingen problemer med det, så jeg forstår ikke dette

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 00:05
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Johnny Nielsen:

Jeg kører det selv, og har ingen problemer med det, så jeg forstår ikke dette

Super!

Hvordan håndterer du moms ved køb udenfor EU i en manuel postering?

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 00:11

Martin E. Jensen:

Super!

Hvordan håndterer du moms ved køb udenfor EU i en manuel postering?

Nu har jeg ikke noget uden for EU, så det er nok derfor jeg ikke har problemer :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:14
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Der er jo herinde masser af ?? til programmer som Summa, e-conomic osv, så jeg synes det er helt naturligt. Vi har jo netop kategorien "bogholderi" til det. Det kan være om aftenen man sidder med et problem, men det er også ofte sådan, at man her får netop praktiske brugeres erfaring ganske gratis, og det har i alle fald hjulpet mig i forhold til bogføring.

I dette fald er det jo lidt underligt, hvis man ikke kan vælge manuelt at postere på andet end moms generelt, men kun via nye konti. Så skal ikke regnskabskyndige jo netop tænke kredit/debet.

Det kan sagtens være, at du ikke har haft det behov, men andre kan jo ha det. Lad os se om der er brugere der har en bedre løsning, eller om Billys billing som jo selv er flittige brugere kommer ind med noget, og vi vil så være flere der er blevet klogere hvis løsningen findes.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)