Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søde piger har brug for hjælp til presta shop!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra kbh
Tilmeldt 2. Jan 10
Indlæg ialt: 320
Fra  God Krop aps Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Og skønt jeg gerne ville hjælpe kan jeg ikke lige knække nøden.

Det drejer sig om http://fischer-pure-nature.dk/  som er deres firma hvor de sælger diverse massageolie og lign.

Deres webshop har meget dårlige resultater ved søgning på nogle af de ord som jeg absolut skulle mene de burde blive fundet på, men jeg ved også at de ikke har gjort noget for at optimere den udover hvad der er blevet lavet fra starten af det firma, der har lavet siden.

Jeg kender jo godt til de basale ting de kan gøre noget ved ift. SEO, men hvad jeg ikke lige kan gennemskue er om der er et problem de bliver straffet for.  Dobbelt Content, med eller uden www eller nogle helt andre basale problemer.

Jeg prøvede lige at køre siden igennem website auditor fra link-assistant.com

Det ser ud som om den ikke rigtigt indekserer alle undersiderne med produkter.

Jeg har bare en fornemmelse af at der er et par dumme ting der bør rettes op på så kan du lige se et eller andet eller kender til typiske problemer med prestashop så lad mig høre.

Jeg tænker det kunne være super med nogle bedre urller også, men pigerne har fået at vide at det var meget svært at pille ved.

Selv har jeg Joomla hvilket jeg synes er forholdsvis brugervenligt, men jeg kan ikke hjælpe dem her!

Det kan også være at du har lyst til at give et bud på hvad det vil koste at få gjort de nødvendige ting internt på siden for at få den til at spille så godt som muligt. I så fald kan du rette henvendelse til mig.

Håber der er nogen der kan komme med et guldkorn.

De normale ting med pagetitles, h1 og h2, keyworddensity osv behøver i ikke at skrive om:)

På forhånd tak på vejne af pigerne. 

Vh Rasmus

Og så lige et lille link om æteriske olier til dem så de kan se at der er noget der hedder linkbuilding og at det virker!

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Fra kbh
Tilmeldt 2. Jan 10
Indlæg ialt: 320
Fra  God Krop aps Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for linket til det med seofriendly urls!!!  Det lyder da nogenlunde til at gå til.

Er godt klar over det med produktbeskrivelserne, men ikke over hvor stort problemet er, de er jo ret korte. Men de går også igen på deres egen side, så måske er det nok til at blive straffet lidt.

Og du ringer bare... det var måske dig der ringede lige før?

Og så skal du lige have et ekstra plus for din hjemmeside. Jeg kan RIGTIGT godt lide den.

Vh Rasmus

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

ALLE tekster skal være 100 % unikke, alt andet er tåbeligt hvis man ønsker at ranke på Google.

Jeg har ofte kunder der prøver at springe over hvor gærdet er lavest og spørger om man kan kopiere noget af teksten, til det er svaret nej. Til spørgsmålet om man kan have den anden tekst liggende ved siden af mens man skriver er svaret nej. Til spørgsmålet om man ellers kan gøre noget for at springe over hvor gærdet er lavest er svaret nej, og til spørgsmålet om man......er svaret også nej.

Dublikerede tekster trækker rigtigt meget ned, især når dem man kopierer fra er langt mere etablerede på Google. ALT tekst skal skrive i hånden HELT fra bunden!

Jeg ved ikke om de kopierer direkte fra konkurrenterne, eller de shops der handler med de samme produkter alle bruger samme produkttekst fra producenten, men jeg tjekkede 5 forskellige produkter og der var 100 % duplikerede tekster. 

Så der kan laves linkbuilding, forbedring af URLs, forbedring af URL-rewrite og alt muligt andet, men hvis indholdet ligger på flere andre domæner som er stærkere end en selv, så opnår man INTET før de kopierede tekster er i orden.

Fra kbh
Tilmeldt 2. Jan 10
Indlæg ialt: 320
Fra  God Krop aps Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaberen Thomas:)

Du fik lige penslet det endnu tydeligere ud end nogensinde...

Pigerne er selv producenten af produkterne, der bliver beskrevet.  Og jeg vil gøre dem opmærksomme på dette betydningen af DC.

Som jeg forstår dig, så kan det være et problem for dem at andre der forhandler deres produkter kopiere teksterne, selvom de lavede dem først.

I så fald må de enten tage fat i dem der har kopieret eller bide i det sure æble og forfatte på ny (også internt på deres side, hvor de har introtekst til produkterne på hovedkategorisiderne)

Det lyder desuden som om du mener at man skal glemme alt om den der regel med at det er ok så længe det kun er en vis %del er ens eller så længe det kun er x antal bogstaver?

Tak igen.

Vh Rasmus

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus Ramskov:

Tak for svaberen Thomas:)

Du fik lige penslet det endnu tydeligere ud end nogensinde...

Selv tak Smile Nogen gange må man sørge for at sætte det så skarpt op at modtageren kun står med to valg, enten at gøre hvad der skal til for at  lykkes eller ikke at lykkes.

Jeg var ikke klar over de var producent, men generelt er duplikeret tekst rigtigt dårligt. Jeg har ikke tjekket alle deres forhandlere og set hvem der umiddelbart er stærkest på Google, men under alle omstændigheder er det skidt.

Rasmus Ramskov:
Det lyder desuden som om du mener at man skal glemme alt om den der regel med at det er ok så længe det kun er en vis %del er ens eller så længe det kun er x antal bogstaver?

De regler kender jeg ikke ;). For mig er der  kun en regel og det er at tekster skal skrives i hånden fra bunden til ens eget site.

Nogle tekster indeholder citater, og det er ok, så længe det kun er en del af teksten, så der er tilfælde hvor man kan tale om procentdele osv. Husk også at en ting er hvad Google vægter i dag, noget andet er hvad Google vægter om 2 år. Man går aldrig fejl med unikke gode tekster, også selvom Google ændrer algoritme.

De burde sige til deres forhandlere at de ikke må bruge deres tekster, eller alternativt lave en tekst dovne forhandlere kan bruge, og så selv bruge en anden. Så kan forhandlerne selv vælge om de vil have kopierede tekster eller lave noget selv, og dine veninder slipper for DC. Det kræver dog de lige skriver et sæt nye tekster til 500+ produkter, hvis de vælger løsningen med en forhandler-tekst og en egen tekst.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)