Hejsa, Er kommet i kontakt med et lille, personligt ejet amerikansk firma som egenproducerer dele til fjernstyrede biler. De har en udmærket forretning på det i USA, og sælger desuden for omkring $8000 i europa om året, lige nu primært i England. De forvventer en stigning på op til $20000 om året. Tilfældighederne (og en god kemi) har gjort, at de har spurgt mig om jeg kunne tænke mig at blive deres europæiske distributør/forhandler. Dette fordi de ikke har tiden til selv at håndtere henvendelserne fra europa, og heller vil lade en "lokalkendt" håndtere web site og marketing. Jeg skal drive denne lille forretning i min fritid, og sælger kun via web shop med email support. Jeg kommer ikke til at lave store penge på det her, det er mest for interessens skyld. Jeg satser på en lille standard web shop (prestashop) med integration til Paypal. Billigt, effektivt og godt! Jeg har fundet denne ganske udmærkede beskrivelse af hvordan og hvorledes man starter et importfirma op - http://www.startvaekst.dk/file/7712/00023-Import.pdf - der er dog ikke nævnt et scenarie hvor man importerer varerne og sælger dem videre til kunder udenfor Danmark. Som jeg forstår reglerne skal jeg: 1) Stifte en virksomhed og import registreres. 2) Undersøge med SKAT hvorvidt de dele jeg importerer er underlagt en toldafgift. 3) Sælge varerne med 25% MOMS (da de sælges i Danmark) og dette ligemeget om det er til danske eller andre europæiske kunder. Spørgsmål?: - Der er frihandel indenfor EU. Vil det ikke være nemmest for mig kun at handle med EU lande? - Når jeg skal sende varerne, uanset om det er i Danmark eller EU, anbefaler i da at jeg bruger Post Danmark (evt med en erhvervsaftale)? Jeg modtager med kyshånd gode råd og erfaringer fra folk som selv har stået i en lignende situation. Tak. :) /Gregers |
Gode råd til start af import firma med salg i Danmark/Europa søges!
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)