Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaringer som eksklusiv distributør?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 12. Dec 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer!

Jeg har ingen erfaringer med at være distributor, men vil gerne komme i gang, da jeg har fundet en producent i udlandet, hvis produkter har potentiale på det danske marked og som jeg tror jeg godt kunne sælge videre.

I den forbindelse vil jeg gerne sikre mig eksklusive rettigheder til distribution i et par år, fordi ellers bliver jeg som nystartet højst sandsynligt hurtigt overhalet af de etablerede distributører. Men hvordan forhandler man sig i praksis til en eksklusiv aftale? Jeg har læst nogle artikler på nettet, der siger at det kan tage flere år at etablere et forhold med producenten, før man kan overbevise han om at gå med til det. Det kan jeg bare ikke se hvordan kan lade sig gøre uden først at have distribueret producentens varer uden eksklusive rettigheder.

Er der nogen som kan give lidt ud af deres erfaringer på området og måske komme med nogle råd eller pointers? Evt. henvise til artikler eller andet materiale? Jeg er lidt på bar bund og ønsker ikke at forspilde mine chancer ved at lave noget dumt ift. forhandlinger med producenten.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 28. Mar 09
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 03:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sergei - jeg er i gang med præcis samme overvejelser -- hvis du har fundet noget godt læsestof må du meget gerne dele med mig, og ligeover. Pøj pøj Francisca

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)