Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det lovligt at starte sider som denne?

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper Jensen - Affiliate Marketing:

Hey! Jeg ejer siden www.nicklasbendtner.dk

Som jeg forstår det, må du godt have domænet www.nicklasbendtner.dk, men hvis Nicklas søger DK-Hostmaster om navnet, og det kommer til en (ret)sag mellem dig om ham om retten til navnet, så tror jeg, at Klagenævnet for Domænenavne tildeler Nicklas Bendtner retten til navnet.

Omvendt, hvis du i lang tid har haft et firma, der hedder Nicklas Bendtner, og du forhandler produkter, der brandes som Nicklas Bendtner, og det skete førend Nicklas Bendtner blev berømt, så kunne du måske nok beholde retten til navnet. Men du skal kunne godtgøre, at du har ret til navnet.

Fra København Ø
Tilmeldt 15. Sep 11
Indlæg ialt: 166
Fra  SEO Nørden Tandblegning 365 Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Som udgangspunkt er alle frie domæner åbne. Imidlertid er det sådan i den danske lovgivning, at hvis siden bliver brugt uhensigtsmæssigt og i forretningsøjemed, så kan forurettede kræve en sådan side lukket. Her Justin Bieber eller for så vidt også Nicklas Bendtner. Hvis det er en fanside uden kommercielle hensigter, så er situationen væsentlig mere mudret, og for at være helt ærligt ved jeg ikke om den i så fald kunne gå igennem.

Mht. til den debat, der er om Bendtner, og hvis man nu selv hed Bendtner, så har der faktisk været en interessant retssag i forhold til. Den kan finder her på wiki, og omhandlede en der åbnede Galleri Lego, der intet havde med legetøjs Lego at gøre. Her virker det som om, at det var udslagsgivende for sagen- i hvert fald som den er udlagt - var hvorvidt personen bag galleri Lego havde navnet som mellemnavn eller som efternavn. 

Jeg ved godt, at den givne sag ikke er om domænelovgivningen, men den ligger lige op ad.

Partner - KH-Online.dk

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)