Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkeltmands ApS - Løn/Godtgørelse?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Feb 12
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Aminos

Ja overskriften siger det meste. Jeg har et ApS selskab og skal til at have nogle penge ud til mig selv hver måned/kvartal/halvårligt = hvad der nu bedst kan betale sig. Jeg har ingen ansatte i virksomheden og vil derfor høre om man kan undgå at skulle hen og køre løn, feriepenge og pension og om man kan udbetale noget godtgørelse eller lign?

På forhånd tak.

Mvh. Daniel

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46622
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:04

Du bør nok bare køre helt almindelig løn i et aps - brug ex danløn eller andet - og du behøver ikke som ejer køre feriepenge og pension. Du kan på sigt jo køre udbytte men det er kun en mulig fordel, hvis du er oppe og betale topskat.

Kører du det ex via danløn, koster det 15 kr + moms per måned, og din eneste fordel i forhold til per kvartal eller halvår er, den omkostning per måned

Du kan også køre det direkte via skat.dk og e indkomst, uden omkostning, men med mere besvær

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 21:56

Daniel Kim:

Hejsa Aminos

Ja overskriften siger det meste. Jeg har et ApS selskab og skal til at have nogle penge ud til mig selv hver måned/kvartal/halvårligt = hvad der nu bedst kan betale sig. Jeg har ingen ansatte i virksomheden og vil derfor høre om man kan undgå at skulle hen og køre løn, feriepenge og pension og om man kan udbetale noget godtgørelse eller lign?

På forhånd tak.

Mvh. Daniel

Hej Daniel

Hvis du skal have udbetalt godtgørelser fra et selskab, så er dette lønmodtager godtgørelse, eks. kørsel, rejser m.v., hvorfor disse godtgørelse kun kan udbetales, hvis du samtidig modtager løn som lønmodtager.

Cookie har helt ret i sit indlæg, at du skal oprettes som lønmodtager med løn og kan herefter også modtage eventuelle godtgørelser.

Tonny

Tilmeldt 29. Feb 12
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 09:11

Mange tak for svaret, Jeg havde hørt en helt anden pris på Danløn så 15 kr. lyder meget overkommeligt :)

Mvh. Daniel

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)