Ja overskriften siger det meste. Jeg har et ApSselskab og skal til at have nogle penge ud til mig selv hver måned/kvartal/halvårligt = hvad der nu bedst kan betale sig. Jeg har ingen ansatte i virksomheden og vil derfor høre om man kan undgå at skulle hen og køre løn, feriepenge og pension og om man kan udbetale noget godtgørelse eller lign?
Du bør nok bare køre helt almindelig løn i et aps - brug ex danløn eller andet - og du behøver ikke som ejer køre feriepenge og pension. Du kan på sigt jo køre udbytte men det er kun en mulig fordel, hvis du er oppe og betale topskat.
Kører du det ex via danløn, koster det 15 kr + moms per måned, og din eneste fordel i forhold til per kvartal eller halvår er, den omkostning per måned
Du kan også køre det direkte via skat.dk og e indkomst, uden omkostning, men med mere besvær
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Ja overskriften siger det meste. Jeg har et ApS selskab og skal til at have nogle penge ud til mig selv hver måned/kvartal/halvårligt = hvad der nu bedst kan betale sig. Jeg har ingen ansatte i virksomheden og vil derfor høre om man kan undgå at skulle hen og køre løn, feriepenge og pension og om man kan udbetale noget godtgørelse eller lign?
På forhånd tak.
Mvh. Daniel
Hej Daniel
Hvis du skal have udbetalt godtgørelser fra et selskab, så er dette lønmodtager godtgørelse, eks. kørsel, rejser m.v., hvorfor disse godtgørelse kun kan udbetales, hvis du samtidig modtager løn som lønmodtager.
Så Cookie har helt ret i sit indlæg, at du skal oprettes som lønmodtager med løn og kan herefter også modtage eventuelle godtgørelser.