Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af Sandwichbar

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Apr 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg åbner en Sandwichbar her om ikke så længe og ville høre om det er nok med et hygiejnekursus eller skal deres tages andre kurser?? 

Fra 8620 Kjellerup
Tilmeldt 30. Dec 11
Indlæg ialt: 249
Fra  Skægkær Grillen Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Et hygiejnebevis er nok til at du kan få et næringsbrev, og derved også nok til at du må åbne en sandwichbar.

Men det er nok altid en god ide lige at snakke med fødevarestyrelsen, for at få alle de små ting på plads som oftest glemmes, og det er de meget behjælpelige med.

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Nu ved jeg ikke helt hvad du skal bruge af kurser, men hvorfor ikke ringe til Fødevarestyrelsen? De må da helt klart vide det..

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Først så skal du have et hygiejne kursus, det kan de fleste steder tages som på internettet, hvor du så bare skal tilmelde dig en prøve. Prøven er nem, hvis du har læst materialet igennem. Jeg mener man har en time til at besvare den. Selve prøven er på f.eks. Hotel- og restaurantskolen, men selve materialet kan læses og ses (Yes der er videoer fra 90'erne med) på interenttet. 

Ernæringsbrev skal du også op til en prøve som er multipley choice, og den skal også beståes. Der er ingen krav om forudgående læring, det er meget simple spørgsmål. Prøven foregår også et fysisk sted, alt efter hvor i landet du er. 

Derudover skal din virksomhed registreres hos fødevarestyrelsen.

Alle tre ting skal være på plads inden opstart. Fødevarestyrelsen kommer første gang indenfor 2 mdr. efter angivne opstartsdato. 

Husk hvis du overtager et sted, så kan du overføre 3 seneste smileyer (Hvis de er glade) og derved få elite smileyen hurtigere. 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)