Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp en amino iværksætter igang

Side 8 ud af 18 (180 indlæg)
Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Super Ib

Der mangler kun 200,- for at nå målet på 3.000,- (hvis jeg holder det fulde overblik) :)

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Dem kan du få af mig.

nu har jeg ikke læst det hele - står der et kto. nummer et sted ?

 

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Laugesen:

Dem kan du få af mig.

nu har jeg ikke læst det hele - står der et kto. nummer et sted ?

 

tte er oversigten over donationerne på indeværende tidspunkt til Left HugSimonRight Hug.

Der er INDTIL VIDERE kommet 2.800,- læs nederst hvordan du gør dit for at få Simons drøm i mål Big Smile

Fra først til sidst i listen er det:

500,- : TopRobot.dk 
400,- : DB Web Aps - Ragnar Gwyn 
200,- : Entrepreneur Jan 
200,- : Mickel Pedersen 
200,- : Ønsket anonymitet - ID: f0057c85c9c
200,- : Carsten Jacobsen - StrongPeople.dk
500,- : Modified Site Solutions  

Der mangler STADIG 200,- kroner for at vi har nået vores mål. Wink

Overførsel kan ske til dette kontonummer

Sparekassen Balling
9312 0000229466

LÆS VENLIGST:
Angiv hvem du er i overførsel besked - samt send en e-mail til donation@modified.dk - med angivelse af dit beløb, samt om du vil have dit navn offentliggjort - hvis du vælger at være anonym, får du en unik identitet i stedet, så du vil fremgå af listen - du kan identificere dig selv, men ingen andre kan identificere dig.

Hvis trådstarter nægter at modtage pengene på denne måde, vil pengene blive tildelt til en person med special behov, som bliver valgt af fleretallet af aminoer der har doneret - ud fra forslag fra aminoer :)

Jeg lægger en liste ud med donationer der opdateres dagligt eller når der sker noget . 

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay - umiddelbart kunne det være at vi kommer OVER de 3.000,- hvis dette sker ryger det der er for meget selvfølgelig også til Simon.

Tilmeldt 8. Apr 10
Indlæg ialt: 76
Fra  Grønborg Revision Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Bertil

Jeg forstår sagtens dine bemærkninger.

Denne sag er egentlig meget typisk i dagens Danmark. De 3.000 kr. er heldigvis et meget begrænset beløb for at få opfyldt en drøm. Nej, der er ingen garantier. Det er muligt pengene er spildt. Det er endda overordentlig sandsynligt, at Simon alligevel ikke får det til at køre, men han har fået chancen og det er med forholdsvis få midler. Ja, os giveres penge er hermed afskrevet.  Penge han aldrig ville kunne låne i banken og hvis der endelig var en bank der ville sige ja, ville omkostningerne ved sådant et mikrolån være tårnhøje i forhold til lånets størrelse. Man kan sige, at os der har "spildt" vores penge er naive, men det er vi jo så nok :-)

Jeg har ikke set en debat om en reetableringsfond, men har selv i mange godt kunne tænke mig etableret et selskab/fond eller lign., hvor investorer kan indskyde kapital, til brug for udlån til mikrolån til iværksættere, som lige står og mangler et mindre beløb til et projekt eller lign.

fond/selskab skal holde en lav forrentning og lave omkostninger ved etablering. Der skal ikke være krav om revisor underskrevne budgetter og andre dyre omkostninger, da lånetilsagn vil basere sig (helt som med Simon) på tillid. men kommer der en ny debat på området, deltager jeg meget gerne, ligesom jeg også gerne efter 01.07. (p.g.a. arbejde) gerne stiller lidt tid og penge til rådighed, hvis vi som start måske var et antal investorer der f.eks. månedsvis vil love at indskyde mindre beløb i en periode eller andre ideér ?

Modkrav og kontrol forøger administrationsomkostningerne efter min mening og så begynder det at blive dyrt at låne pengene på linie med regler som bankerne er nødt til at arbejde efter. Ingen kritik af bankerne, men de er ikke længere gearet til smålån. Så kan man vælge det grå marked, men der er omkostningerne jo enorme og en RKI indberetning stopper jo ethvert nyt tiltag. Man er jo nødvendigvis ikke et dårligere menneske, fordi man har været uforsigtig eller uheldig.

 

 

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

Bertil Vrou Thomsen:
Jeg sidder lidt tilbage og fundere over, hvad det er, der gør det muligt. - Er det fordi det er enkelt at forstå, det er meget begrænset eller hvad.

Da jeg læste trådstarters indlæg og efterfølgende opfordrede til en indsamling skete det ud fra flere forskellige årsager.

1. Jeg har selv været grundigt på røven en gang, og tabt millioner på godtroenhed og naivitet.

2. Jeg har været ned i kulkælderen efter skilsmisse fra min første kone der syntes vi ikke skulle fortæstte efter jeg havde solgt alt og gjort klar til at emigrere sammen med hende.

3. Efter jeg kom ovenpå igen, så mistede jeg nogle år efter min mor i 2010 og det var det hårdeste slag i hovedet jeg nogensinde har fået. Jeg røg ned igen mentalt, men kæmpede mig tilbage. Jeg mistede også for en del år siden en 1 måned gammel datter i armene på mig på Rigshospitalet.

4. Jeg er nu så heldigt stillet at jeg har venner og forretningsforbindelser der tror og stoler på mig og ved jeg er god til det jeg gør, hvorofr jeg altid har kunnet trække på dem.

Men generelt i ovenstående situationer har jeg selv hevet mig op igen med min vilje og gejst, og jeg er nærmest uknækkelig efterhånden, og er taknemmelig for den opdragelse der har gjort mig til den jeg er.

Min mange rejser i Marokko, og nu med etablering af forretning der, gør at jeg har set hvor meget og hvor lidt folk kan få ud af tiltro og støtte og for ganske små midler. Det er ingen hemmelighed at jeg er af den opfattelse at staten DK er ved at administrere sig selv ihjel, og jeg søger derfor udfordringer i vækstomårder, fremfor i DK hvor der ikke er meget at komme efter vækstmæssigt.

De 200 jeg har indbetalt, er intet generelt for mig, men kunne være med til at gøre en forskel her, hvis der var flere der tog opfodringen op.

OG DET VAR DER HELDIGVIS!

Så jeg vil gerne sige tak til de andre der har fulgt min opfordring og samtidig også gerne erklære mig villig til i andre sammenhænge at støtte på mere jævnlig basis hvor behovet opstår.

Fortsat god søndag alle!

Køb ren argan olie her

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Personligt svar, er at jeg gik på røven i 2003 med et it firma jeg startede i 1996, med en skattegæld på små 1M, private gæld på små 250k.

Min forlovede forlod mig kort herefter, fordi der ikke var flere midler at malke fra mig.

Halvandet år herefter døde min mor, og jeg gik totalt ned med flaget.

I 2007 mødte jeg min nuværende kone, der har hjulpet og støttet mig meget, jeg har fået en eftergivelse af gæld til det offentlige på 2.2M (som gælden var vokset til), mange takket være Jørgen Juhl Hansen - Han var min "Amino gruppe" der støttede op om mig sammen med min kone.

Nu har jeg igen et fornuftigt firma, der er STYR på økonomien, og 500,- betyder ikke ret meget når det går til en god sag. 

Derfor vil jeg gøre det her for Simon... Han har også brug for hjælp, og ved Gud, staten hjælper IKKE folk der er nede...

 

Fra Storvorde
Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 231
Fra  SAG-partners ApS Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeres personlige fortælling Tom og Jan er lig med mange af de fortællinger, jeg møde i mit dagligdag.

Derfor har det også undret mig, at der ikke var større offervilje, da jeg startede min debat om "Reetableringsfonden",
når denne debat her på kun 5 dage skaffer en person kr 3000,- eller måske mere.

Et lille tanke eksperiment kunne jo gå på at der d.d. er 1351 plusmedlemmer her på amino. Disse medlemmer betaler
i dag lige under kr. 1000,- for deres medlemskab. Skød disse ca. 230,- ind på Reetableringsfonden konto ville der straks
være over de kr. 300.000,- der skal til for at få fonden registreret. Og første step ville være taget.

Hvad er det fonden skal virke for.

Den skal gøre det muligt at personer som går ned med deres virksomhed kan opnå økonomisk støtte til at
gennemføre en reetablering via en akkord med deres kreditorer. Denne øvelse kræver likvid kapital, og er der
ikke familie eller venner der vil eller kan gå ind, er disse personers mulighed for at gennemføre akkorder næsten
umulig. Går disse ind i et pengeinstitut idag og ærligt fortæller at de har forhandlet sig til en akkord afvisses de 
i de fleste tilfælde med bemærkningen "Det deltager vi ikke i" måske efterfulgt af følgende "men når du har fået 
den gennemført er vi da interesserede"!!!!!!! 
Ovenstående er så dræbende for de involverede personer, at de i mange tilfælde taber energien, tit deres familie,
rendyrket spild af resourcer i en land der råber op om iværksætteri?????

Fondens bankkont er 8401  1151903 skulle nogen være interesseret i at støtte formålet.

Til slut vil jeg opfordre de der evt. vil deltage i debatten at forsætte den i tråden
Støt initiativet til Reetableringsfonden

Mvh
Bertil Vrou Thomsen

 

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 6 person

Bertil Vrou Thomsen:
Derfor har det også undret mig, at der ikke var større offervilje, da jeg startede min debat om "Reetableringsfonden",
når denne debat her på kun 5 dage skaffer en person kr 3000,- eller måske mere.

Som du selv antyder, så skal tråden ikke udvikle sig til at omhandle et projekt som reetableringsfonden.

Det kan godt være at man ved indbetaling til en fond kan være med til at gøre en forskel, men det er for mig alt for upersonligt. Og som iværksætter interesserer jeg mig ikke for om en familieøkonomi bliver akkorderet.

Det projekt jeg her opfordrede til og selv støtter er et menneske der har langt mere brug for en hjælpende hånd end end en familie med en skræntende økonomi, og jeg håber at jeg med mit ringe bidrag er med til, sammen med øvrige bidragsydere, at gøre en forskel for præcis Simon og hans drøm.

Køb ren argan olie her

Fra Silkeborg
Tilmeldt 28. Feb 11
Indlæg ialt: 316
Fra  db web ApS Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg kunne også komme med en lang historie om hvorfor en sag som denne røre mig. Den vil jeg dog spare jer for :)

Men grunden til at jeg vælger et projekt som dette er, som Jan skriver, at dette er et meget personligt og direkte råb om hjælp. Der er her tale om en person der ærligt fortæller om sin situation uden at lægge låg på. Det tiltaler mig når folk er ærlige om den slags. I dagens danmark bliver der fra statens side ikke givet meget for "småfolk" og "småpenge". 3.000 kr. er nul og niks, og der er ikke megen hjælp at hente.

For meget små beløb har det her vist sig muligt at hjælpe en person, ikke kun økonomisk, men også psykisk (håber og tror jeg på). Har er en person der har fundet ud af at det betaler sig at være ærlig, og at det betaler sig at spørge om hjælp, selvom det virker helt håbløst og absurt.

Jeg synes det er super at der er så mange venlige sjæle herinde, der er klar til at hjælpe, der hvor der er brug for det. :)
Og jeg ved nu hvor jeg fremover vil tage hen, når der skal tages fotos :)

Rigtig god vind Simon, jeg håber og tror på at det lykkes for dig. Dem der kæmper for tingene værdsætter resultaterne mere. :) 

Side 8 ud af 18 (180 indlæg)