Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp en amino iværksætter igang

Side 1 ud af 18 (180 indlæg)
Fra Kbh, Amager.
Tilmeldt 17. Dec 11
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 12 person

Kære Amino!

Desperate times calls for desperate measures.

Og i det her tilfælde er det et af dem.


Sagen kort.


Jeg mangler 3.000,- for at få min forretning op at køre, og jeg ønsker at låne dem mod en tilbagebetaling på 4.000,- til den venlige det måtte interessere.


Sagen uddybet.


Det er sådan at jeg de sidste 12 år af mit liv har været hærget afsindigt af en sindslidelse, omstændigheder der både har haft store personlige omkostninger, men også arbejdsmæssigt har resulteret i både gæld og en førtidspension og, sørgeligt nok, en habil plads i Ribers Kredit Information.

Absolut dårlige vilkår, og afgjort jeg står ved det, det er selvforskyldt, men jeg må understrege, at det liv jeg har levet 100% har været en tilværelse ”fra hånden til munden” - Overlevelse og absolut intet andet.

Med det i mente, og det at jeg for nuværende, og endeligt, har overskuddet til at begynde på bare en lille form for arbejde ( Er på de nyeste piller og de kan altså noget. ) står jeg altså nu og mangler finansiering til at komme videre.

Mit projekt er en lille hobbyvirksomhed som fotograf – Jeg har uddannelsen, 3 år på skole bænken, studie, kamera, meget af udstyret til mørkekammeret ( jeg vil arbejde ud fra de gamle, analoge, principper. ) og for så vidt kunder, i det at jeg arbejder til en absolut favorabel pris og kan mit kram – dette projekt handler ikke om penge.

For så vidt ingen problemer, jeg ved hvad jeg skal, hvad jeg kan og har en plan på bordet, men, jeg mangler det sidste gear i min biks.

Det værende: De sidste elementer til at få mørkekammeret kørende( skruer, lister mv.), film, kemikalier, stativ og ikke mindst et mindste-budget til at få indrykket relevante annoncer i dagspressen.

Med andre ord: 3.000,- kroner.

Og det er her jeg håber på din hjælp.

Som sagt tilbyder jeg 1000,- kroner for et lån på 3.000,- og selv om jeg udmærket er klar over at det er en mindre formue, så kommer det ned til en enkelt ting: En måned i passivitet, i forhold til 1000 kroner jeg kommer til at tjene på personlig udvikling og genopbygning af min tilværelse, det er helt reelt intet i det spørgsmål, og det vil jeg gerne betale for.

Hvad er din tid værd? Kunne man også spørge.


Hvorfor bare ikke vente til den første, eller kontakte nogle venner/familie? Er der helt klart nogen der vil undre sig

Og svaret er, sørgeligt men enkelt, at jeg er 33, jeg bliver ældre, og jeg har siddet på min ”pind” i 12 år, med ravende ruskende dyb skizofreni, og jeg er ved at gå ud af mit skind ved tanken om endnu en måned foran min pc, og har yderligere mistet al kontakt til tidligere venner og familie i forløbet og har derfor ikke den nødvendige ”sociale kapital” at trække på, derfor dette indlæg.

Afslutningsvis må jeg sige, at jeg forventer en del ”hø” for denne post men omvendt vil jeg svare til de, der måtte føle sig truffet af ”mine luksus omstændigheder” at jeg har brugt hver eneste krone og øre jeg har haft den her måned på at komme i gang, og jeg har villet det her i det meste af mit liv, jeg har simpelthen bare ikke kunnet før nu, så med al venlighed, giv mig lidt snor?

Mvh.

Simon

Ps. For den skarpe observans, vil der være en del tidligere indlæg, det første i rækken er et udslag af frustration, og det næste mit langsigtede mål: Jeg skal starte i skole i dagtimerne fra næste uge ( Kofoeds Skole – jeg skal lære at sætte kommaer ;) og håber og regner med ( og ber til ) at jeg kan klare en HG til efteråret, hvorefter drømmen om en sandwich biks kan blive resultatet, men skole og ”integration til livet” først.

Mht. lånet er der budgetteret med det, og der skrives gældsbrev og raterne betales af over 3 gange á 1333,-.

Simon



Relevante highlights fra CV'et:

1989: fik mit første kamera og jeg vidste hvad jeg ville fra dét øjeblik
1998: Bliver færdiguddannet på ”Den Fri” efter tre års skoling
1999: Bliver ansat på Nørrebro Lokal Avis ”På Gaden” hvor jeg har karriere indtil jeg må fratræde pga. sygdommen.

Løbende undervejs: Bliver optaget på ”Fatamorgana” 3 gange – En skole, der sammen med ”New York School of Modern Photography” og fotoskolen i Prag, er de tre mest velansete institutioner for fotografi i verden og, for Fatamorgana's vedkommende, har 12 pladser med Ca. 1-2000 ansøgere per semester.

Jeg er god til mit arbejde.

Simon


Links:

Billed video:

 


Hjemmeside:http://www.wix.com/lechatnoir/portfolio ( kun et udkast og ikke sådan den endelige præsentation kommer til at se ud. )


Regler for hobbyvirksomhed: http://www.hobbyvirksomhed.dk 

Before enlightenment, chop wood, carry water - After enlightenment, chop wood, carry water.

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 395
Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hatten af for dig!
Intet under gulvtæppet og alt frem i det klare lys.
Håber det lykkes for dig.
Alle har ret til at være herre over deres egen skæbne, men det er desværre ikke alle det er forundt, det lyder til at du er på rette vej.
God vind

Tilmeldt 17. May 11
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Jeg ved hvordan det er at leve under hårde kår. Det er sku sejt du står frem på den måde.

Jeg tror gerne jeg vil låne dig pengene.
Skriv en pm, og fortæl hvad du kan stille som garanti og hvorfor du mener du er det værd.

mvh Rasmus

Fra Kbh, Amager.
Tilmeldt 17. Dec 11
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tak mester, jeg gør alt hvad der står i min magt, men tusind tak for kudos, og held og lykke :)

Simon

Before enlightenment, chop wood, carry water - After enlightenment, chop wood, carry water.

Fra Kbh, Amager.
Tilmeldt 17. Dec 11
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Rasmus!

Tusind tak - jeg skriver til dig snart - giv mig et par timer og du hører fra mig :)

Simon

Before enlightenment, chop wood, carry water - After enlightenment, chop wood, carry water.

Fra Nærum
Tilmeldt 25. Nov 10
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

I januar ville du starte op som fotograf, i sidste uge drømte du om at lave sandwich, og nu er du så tilbage med fotograferingen..

Hvad er forklaringen på dette?

Det er egentlig meget enkelt.

Livet handler om udvikling. Det består af valg og konsekvenser.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 17:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 6 person

Jeg er normalt ikke til denne slags indlæg, da jeg er af den opfattelse det altid er muligt at skaffe penge på den ene eller anden lovlige facon.

Med det in mente, er jeg dog også klar over hvor frustrerende det er at ville udleve sine idéer og ikke kunne skaffe midlerne. Jeg er dog et glimrende netværk til løsning af den slags udfordringer når de opstår.

Det har du IKKE.

Jeg vil derfor være den første til at foreslå at du IKKE skal låne pengene, men opfordre Aminoer til at stå sammen her og hver isæt donere 50-100-200 kroner til du når de 3.000 og kan komme i gang med dit projekt.

Hvis du skriver din bankkonto til mig i en PM, så skal jeg med glæde være den første der donerer 200 og måske den eneste, men vi kan håbe på det bedste.

Der er en anden indsamling der kører bl.a. her på Amino med et mål på 50.000 som går til Kræftens Bekæmpelse, og det er et nobelt og godt initiativ. Jeg vil dog opfordre nogle af de Aminoer der har den økonomiske kapacitet til at overveje at støtte her, da det for denne person kan give et skub i den rigtige retning.

God vind.

Køb ren argan olie her

Fra Silkeborg
Tilmeldt 28. Feb 11
Indlæg ialt: 316
Fra  db web ApS Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Entrepreneur - Jan:

Jeg er normalt ikke til denne slags indlæg, da jeg er af den opfattelse det altid er muligt at skaffe penge på den ene eller anden lovlige facon.

Med det in mente, er jeg dog også klar over hvor frustrerende det er at ville udleve sine idéer og ikke kunne skaffe midlerne. Jeg er dog et glimrende netværk til løsning af den slags udfordringer når de opstår.

Det har du IKKE.

Jeg vil derfor være den første til at foreslå at du IKKE skal låne pengene, men opfordre Aminoer til at stå sammen her og hver isæt donere 50-100-200 kroner til du når de 3.000 og kan komme i gang med dit projekt.

Hvis du skriver din bankkonto til mig i en PM, så skal jeg med glæde være den første der donerer 200 og måske den eneste, men vi kan håbe på det bedste.

Der er en anden indsamling der kører bl.a. her på Amino med et mål på 50.000 som går til Kræftens Bekæmpelse, og det er et nobelt og godt initiativ. Jeg vil dog opfordre nogle af de Aminoer der har den økonomiske kapacitet til at overveje at støtte her, da det for denne person kan give et skub i den rigtige retning.

God vind.

Jeg er HELT enig her, og jeg vil med glæde støtte denne sag! også ved at donere 200 kr.!

Det er dumt at forgælde sig fra starten af, da det lyder som du har nok gæld i forvejen og det dermed kan tage pusten endnu mere fra dig (ret mig hvis jeg tager fejl)

Jeg tror at hvis du får doneret de penge, vil du også være mere omhyggelig med dem, da du dermed oplever en støtte og opbakning, som du ikke får hvis du "bare" låner.

Alt dette siger jeg af den bedste mening, så håber ikke det bliver taget ilde op.

Jeg synes det er stort at du tør stå frem og være hudløs ærlig, og på den måde er jeg sikker på at du hurtigt kan få skrabet 3000 kr sammen på den måde som Entrepreneur - Jan beskriver. Og jeg tror at mange er enige her (håber jeg) :)

Fra Aalborg
Tilmeldt 10. Dec 08
Indlæg ialt: 611
Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Lav eventuelt en indsamling her: https://www.caremaker.dk/

Servicen er specielt lavet til, at indsamle penge til "projekter" som dette. Er sikker på der er mange aminoer der gerne vil give en skilling til den rette sag :)

-Thomas

 

Vi slår et slag for bedre Blogs! Blogbattle.dk - Tilmeld din blog GRATIS!

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 19:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Holst Frederiksen:

Lav eventuelt en indsamling her: https://www.caremaker.dk/

Servicen er specielt lavet til, at indsamle penge til "projekter" som dette. Er sikker på der er mange aminoer der gerne vil give en skilling til den rette sag :)

-Thomas

 

Har du set deres administrationsgebyr?

Side 1 ud af 18 (180 indlæg)