Hej Aminoer, Jeg er (forholdsvis) nystartet selvstændig indenfor videoproduktion, og står i den situation, at jeg ikke helt kan finde ud af hvordan jeg skal prissætte og tilbyde min service, så den virker attraktiv på mindre virksomheder. Min tanke var lidt, at lave nogle forskellige pakkeløsninger. Men når jeg kigger på "konkurrenter" som benytter sig af dette, er det ofte nogle skræmmende priser. Og da jeg selv har brændt flere potentielle opgaver af, højst sandsynligt ved at opgive en (for høj) minimumspris for en produktion, synes jeg det ville være fedt at få nogle konkrete ønsker og idéer til hvordan det bedre kan prissættes, uden at hverken jeg eller I bliver ruineret. Tanken er den, at I hjælper mig ved at besvare i emnet (eller i en PB) hvad I vil give i kroner, ører o.a. og hvilke krav/ønsker I har til en produktion. Dette kunne eksempelvis være en reklamefilm. Det kunne også være et interview, eller anden form for intern eller ekstern kommunikation der ville gøre sig bedst/bedre på video. Filmning af en event, åbning, arbejdsdag etc. til jeres hjemmeside, blog, DVD, visning på fladskærm i jeres butik/kontor/vindue, mobil, (mulighederne er mange) De bedste forslag bliver derefter kvitteret med, at vi forhåbentlig indgår en aftale om en produktion. Denne kan også inkludere still-billeder, og redigering af disse, samt evt. print i op til A3+ størrelse. Det skal selvfølgelig nævnes, at jo mere simpel og lige til (for mig) forslagene er, jo billigere vil det blive, da det vil kræve mindre tid i post-produktionen, som klart er det der kan tage mest tid. Ingen opgave vil være for lille (især hvis det er lokalt, dvs. København) ligeledes kan jeg arrangere samarbejde med andre kameramænd såfremt vi snakker en større produktion af reklamefilm eller lign. Men som udgangspunkt vil det være noget jeg står for 100% altså fra pre-produktion og filmning, til redigering og færdiggørelse til det/de ønskede formater. En simpel måde jeg havde tænkt, det kunne gøres på, ville være timeafregning. En anden måde man ville kunne spare på, ville være hvis jeg fik noget positiv feedback på min Amino side, hjemmeside o.a. da det måske vil hjælpe mig til at få flere kunder, og mere opmærksomhed som nystartet indenfor denne branche. Hele idéen med at starte min virkomhed var, at jeg tænker der må være mange mindre virksomheder, selvstændige, iværksættere etc. som ikke har nogen form for video branding af deres produkt eller services. Og at det nok skyldes, at det ofte er for dyrt at hyre et produktionsselskab. Så lang historie kort, så har I her muligheden for at komme med jeres budget, forslag, idéer, indvendinger, eller spørgsmål :) |
Hvad vil du give for en videoproduktion/reklamefilm?
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)