Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PAS PÅ HACKING !!

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 19:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Entrepreneur - Jan:

Der bliver hacket sider hver time eller hvert minut i hele verden, så hvad er det lige vi skal passe på?

Jeg er da ligeglad med om andre er blevet hacket, den oplysning kan jeg ikke brige til noget.

Hvis der er ekstra stor aktivitet på den front er det fint at blive gjort opmærksom på det. Det ser dog ikke ud til det er WP der er ramt, men diverse servere.

Lars Bachmann har for kort tid skrevet denne artikel:

http://www.larsbachmann.dk/wordpress-malware-hack-clean-up.html

Og så sent som i fredags kontaktede en af vores samarbejdspartnere os for at høre om vi kunne hjælpe da deres side var blevet hacket. Så det du lige skal passe er dine egne sider, da der er gang i en masse angreb i øjeblikket. Det er fint med en lille reminder, tak for det Ib.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Det sker når man bruger opensource CMS'er. Sådan er verden bare Smile

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 19:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Remydk:

Det sker når man bruger opensource CMS'er. Sådan er verden bare Smile

Ja for closed source bliver aldrig hacket, LOL Big Smile

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :

lave en stærk adgangs kode og passe på at der er ikke bruger der får adgang til ens side , det betyder vel en del , så vis nogle opretter bruger så giver man ikke adgang bare , man skal huske tænke sig om hvem man giver adgang til sin side

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Viby J
Tilmeldt 24. Feb 07
Indlæg ialt: 604
Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Remydk:

Det sker når man bruger opensource CMS'er. Sådan er verden bare Smile

Alle der koder open source er nemlig elendige kodere, som lige har læst en tutorial på internettet og så flækket et eller andet knald sammen. Kom dog ind i kampen og pak de fordomme sammen, det er da noget af det mest latterlige jeg har hørt - og der skal ellers meget til før jeg synes at en udtalelse er latterlig, for folk har jo ret til deres egen holdning. Men det du skriver der er jo bare uintelligent og en tydelig indikation af mangel på bedre viden. (og nej, jeg kalder ikke DIG uintelligent, jeg siger blot at din udtalelse er uintelligent.)

I marts måned blev udstyr.kiamotors.dk owned. porsche.dk har også været owned - ingen af dem lugter af open source.

Den mest hyppige grund til at folks sites bliver defaced er at sikkerhedspolitikken er strikket tilfældigt sammen - i mange tilfælde er der slet ikke tænkt over den. Når man googler efter hjælp til f.eks. at få Wordpress til at fungere, så vil man støde på den ene (undskyld sproget) idiot efter den anden der siger "bare prøv chmod 777 så virker det". Og ja, det gør det da. Men det svarer jo til at bede folk om at pille låsen ud af deres dør fordi de ikke kan finde ud af at vende nøglen rigtigt! 

Men det værste er næsten, at rigtig mange tager det for gode varer - alt på nettet er nemlig pålideligt - specielt hvis Google linker til det! (Ja, det var ironisk)

I langt, langt de fleste tilfælde vil det være irrelevant om ens wordpress er sårbar, hvis webserveren ikke har skriverettigheder til filerne i webroden - ud over f.eks. cache dirs og upload dirs.

... Måske skal jeg i virkeligheden være glad for at diverse webbureauer og hostingfirmaer ikke tager ordentlig stilling til sikkerhed, for der er rigtig mange konsulenttimer i at fixe folks hackede websites. 

/Frands - HelpSoft ApS

Mangler du et SSL Certifikat? Vi sælger billige SSL certifikater 

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 4 person

Thomas Frost:
Og så sent som i fredags kontaktede en af vores samarbejdspartnere os for at høre om vi kunne hjælpe da deres side var blevet hacket. Så det du lige skal passe er dine egne sider, da der er gang i en masse angreb i øjeblikket. Det er fint med en lille reminder, tak for det Ib.

Når der hackes og hackningen er foretaget, så er det for sent. Ligesom vira.

Der er intet du eller andre kan gøre andet end at følge de generelle retningslinier for at gøre det mere besværligt for hackere at få adgang.

Indlægget har karakter af alt det andet lort man ser p.t. på Amino, om armbånd og tænk nu hvis, og kan man, vil du...bla bla bla.. substansløst pladder.

Og giv bare nogle flere minus karakterer Ib, I couldn´t care less. Når du nu er i gang, så giv den lige en ekstra tand på nogle af mine andre indlæg. For min verden hænger sammen sådan her f.s.a. karakterer, at hvis det er fra for mig vigtige personer, så tager jeg det til efterretning, og er glad for de positive der kommer. Men når der gives minus karakter fra ligegyldigheder, så hænger matematikken sammen, da det jo netop er ligegyldigt Smile

Køb ren argan olie her

Fra Viby J
Tilmeldt 24. Feb 07
Indlæg ialt: 604
Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikael christiansen:

lave en stærk adgangs kode og passe på at der er ikke bruger der får adgang til ens side , det betyder vel en del , så vis nogle opretter bruger så giver man ikke adgang bare , man skal huske tænke sig om hvem man giver adgang til sin side

Det betyder i mange tilfælde absolut ingenting hvor stærk ens adgangskode er, det er meget sjældent den der bliver cracket. Typisk er det dårlig kode og ringe serversikkerhed der er vejen ind. 

En analogi kan være at du har et hus hvor du har alarm på, 10 rottweilere, et SWAT team i hækken og elektrisk stød i håndtaget.. men lader havedøren stå åben. 

/Frands - HelpSoft ApS

Mangler du et SSL Certifikat? Vi sælger billige SSL certifikater 

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Entrepreneur - Jan:

Når der hackes og hackningen er foretaget, så er det for sent. Ligesom vira.

Der er intet du eller andre kan gøre andet end at følge de generelle retningslinier for at gøre det mere besværligt for hackere at få adgang.

Så du kunne ikke finde på at undersøge hvad grunden er til at et site er blevet hacket er dernæst beskytte dit eget site? Eller forestil dig du har din egen server, er det da helt utænkeligt for dig at man kan lære af hackingtilfælde og spærre eventuelle huller på det grundlag?

Amino er et forum hvor der postes lidt af hvert, det lader til du er ved at være træt af at være herinde, men det står dig heldigvis frit for om du vil læse med eller ej.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

No

Entrepreneur - Jan:
Jeg er da ligeglad med om andre er blevet hacket, den oplysning kan jeg ikke brige til noget.

Så lad værre.

 

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Yes

Thomas Frost:
Amino er et forum hvor der postes lidt af hvert, det lader til du er ved at være træt af at være herinde, men det står dig heldigvis frit for om du vil læse med eller ej.

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)