Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selvudvikling lyder klamt...

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Los Angeles
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 67
Fra  METAmeta v/ Asger Folmann Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Ikke desto mindre er det indenfor dette felt jeg arbejder på at etablere mig som konsulent.

Jeg vil imidlertid meget gerne have nogle ideer til hvordan jeg rekrutterer klienter (kunder) til denne ydelse. Konceptet kan løbe rundt med 15-20 nogenlunde faste klienter som betaler fast månedlig sats.

Konceptet ganske kort:

(1) Folk møder op på mit kontor til en kort samtale om hvem de er og hvad de vil opnå med forløbet. Herefter tager de en meget omfattende personlighedstest som jeg har designet til formålet.

(2) Næste gang jeg mødes med klienten, fremlægges og diskuteres testresultatet. Med afsæt i dette, designes det videre forløb.

(3) Klienten arbejder løbende med selvvalgte styrker/svagheder på en ret alternativ, interaktionel måde. Det evalueres løbende på tomandshånd hvordan klienten har udviklet sig.

Målgruppen er primært:

Folk med moderate mentale problemstillinger, som ikke har lyst til at besøge en psykolog/psykiater.

Folk der gerne vil arbejde aktivt hen mod en større selvforståelse for at blive "stærkere mennesker".

Hvordan rekrutterer jeg klienter? (primært fokus)

Hvordan prissætter jeg ydelsen? (sekundært fokus)

Håber nogen har input til dette!

Min nye bog: https://www.amazon.com/Spiritual-Capitalism-three-doctrines-money-ebook/dp/B07LB76DPD/ref=sr_1_4?ie=UTF8&qid=1544845832&sr=8-4&keywords=spiritual+capitalism

Fra Nærum
Tilmeldt 24. Aug 11
Indlæg ialt: 332
Fra  Det hemmelige rum bag reolen Skrevet kl. 19:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Asger Folmann:

Hvordan rekrutterer jeg klienter? (primært fokus)

Hvordan prissætter jeg ydelsen? (sekundært fokus)

Hej Asger,

1. Først og fremmest ved ikke at finde lede ved navnet på det produkt, du ønsker at sælge :)

2. Du skriver at det vil kunne løbe rundt med 15-20 månedlige klienter - nye eller tilbagevendende, så dermed har du vel umiddelbart selv nået frem til et prisleje der hedder 1500 - 2000 kroner pr. person?

Ellers tror jeg at du skal vurdere hvad et enkelt forløb tager af tid, hvis det er muligt. Derefter skal du så undersøge hvad der er af konkurrenter i området og så eventuelt barbere x % af din pris for at ligge under dem, indtil du er etableret.

Hvis det ikke er muligt, så prøv med pakkeløsninger som indeholder 1 samtale + 1 test + x timer evaluering.

Jeg håber det kan bruges.

Med venlig hilsen

Tommy

Fra Los Angeles
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 67
Fra  METAmeta v/ Asger Folmann Skrevet kl. 19:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tommy

Tak for svaret!

Jo, der er fornuft i det du siger - særligt punkt (1). Arbejder med at finde en anden betegnelse...

Problem1: Da jeg bor i København er der hundredevis af lignende ydelser, men dog ingen der er helt identiske. Disse priser varierer fra 400,-/t. - 4.000/t...

Det var egentlig også mest fordi jeg savnede input til hvordan jeg finder klienter, - som ikke lige bliver gravet frem via mit eget netværk.

Det vil jeg stadig meget gerne have nogle bud på.

Hvordan markedsfører man sig med selvudvikling, når man samtidigt gerne vil adskille sig fra alle de andre aktører på markedet?

Jeg tror fuldt og fast på min ydelse og dens effektivitet, - men vægrer mig ved at læse de evindelige klicheer indenfor området... 

Min nye bog: https://www.amazon.com/Spiritual-Capitalism-three-doctrines-money-ebook/dp/B07LB76DPD/ref=sr_1_4?ie=UTF8&qid=1544845832&sr=8-4&keywords=spiritual+capitalism

Tilmeldt 11. May 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du har massere af tid men for få kunder kunne du overveje at udbyde en god portion timer gratis, enten herinde eller på groups i linkedinn.

En betaling for de gratis timer kunne evtentuelt være en recomendation så dit navn og ydelse bliver spredt og (gen)kendt. Mvh. MFKA

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 00:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Gør dig til en anerkendt ekspert på området.

Hold nogle billige eller gratis foredrag på biblioteker eller på steder, som du selv lejer.
I markedsføringen af disse kommer du nok længst ved at fokusere på, hvad den enkelte kan opnå - eller hvad du selv har opnået.

Lav nogle mere generelle undervisningsforløb ved oplysningsforbund.

Skriv artikler til nogle blade med masser af "kød-og-blod"-eksempler.

Det hele henviser selvfølgelig til din superfede hjemmeside, hvor du hverver klienterne.

Du må finde et godt ord at brande dig på - og hveken selvudvikling eller coach skal indgå.

Afhængig af, hvilket fokus din ydelse har kunne du tage afsæt i nogle af følgende ord: Lykketræning, Livstræning, Livslæring, Livsfokus, Jobfokus, Livsspor, Sporskifte, Lykkesporet... fortsæt selv til du rammer noget, der ikke klinger for hult i dine ører.

God vind.

Venlig hilsen

Hans

Fra Los Angeles
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 67
Fra  METAmeta v/ Asger Folmann Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

He he, endnu engang tak for svaret, Hans

Faktisk fandt jeg et par dage efter dit indlæg ud af den helt rigtige betegnelse.

Det morsomme er at det var din lange liste over (i mine ører) frygtelige betegnelser der fik mig til at tænke "back to basic´s". Herefter gav det sig selv...

Sjovt hvordan sparring ofte fungerer på denne måde.

Min nye bog: https://www.amazon.com/Spiritual-Capitalism-three-doctrines-money-ebook/dp/B07LB76DPD/ref=sr_1_4?ie=UTF8&qid=1544845832&sr=8-4&keywords=spiritual+capitalism

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Asger Folmann:
lange liste over (i mine ører) frygtelige betegnelser

Jeg er helt enig - de var udelukkende tænkt som inspiration - absolut ikke som færdige begreber.
Nu bliver det jo farligt for dig, men hvad er du så kommet frem til?

Venlig hilsen

Hans

Fra Los Angeles
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 67
Fra  METAmeta v/ Asger Folmann Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg poster det når hjemmesiden er færdig.

The noble art of suspence...Stick out tongue

Du må også gerne gætte - så sender jeg dig en PM hvis du rammer plet.

Min nye bog: https://www.amazon.com/Spiritual-Capitalism-three-doctrines-money-ebook/dp/B07LB76DPD/ref=sr_1_4?ie=UTF8&qid=1544845832&sr=8-4&keywords=spiritual+capitalism

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Du spøger:

Hvordan rekrutterer jeg klienter? (primært fokus)

Hvordan prissætter jeg ydelsen? (sekundært fokus)

Du skal helt klart finde en niche tænker jeg, for hvis du skal adskille dig fra f.eks. mig, hvad er det så klienten får hos dig, som han/hun ikke får hos mig eller psykologer? Hvad er din baggrund? Hvad kan du tilbyde, som er bedre? Der ligger din niche.

Når det er sagt, så taler vi om mennesker, som ofte har problemer på grund af traumer af den ene eller anden slags. Da vi i dag ved, at en nær, fyldstgørende og rummelig kontakt til et andet menneske er vigtigere end metoden, bliver jeg nysgerrig efter at høre hvilke personlige egenskaber og kvalifikationer du har for at kunne håndtere disse nogle gange meget voldsomme traumer; afvisning, misbrug, følelsesmæssig incest, ensomhed, dysfunktionelle forhold osv.

Mit forslag rent prismæssigt vil være at starte blødt med f.eks. 500 kroner og så, efterhånden som tilfredse klienter henviser nye, sætte prisen op. I starten er Adwords en god idé - de to gange jeg er startet, har Adwords givet mig 95% af alle klienter indtil mund-til-øre er blevet den primære metode - der går cirka et års tid, måske to, afhængig af hvor god du er.

Held og lykke :)

Mette

Fra 2450 Fattigness
Tilmeldt 4. May 12
Indlæg ialt: 607
Fra  Offpiste Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville klart vælge at sætte prisen højt. Folk har en tendens til at tro, at pris og kvalitet følges ad, når det kommer til svært sammenlignelige produkter og ydelser. Samtidig vil en god del af dine kunder være forholdsvis pris-ufølsomme.

Hvis den gennemsnitlige markedspris er 800 kr., vil det derfor ikke være utænkeligt at få flere kunder med en timepris på 1200 end en på 500, forudsat at du eller din tekstforfatter får forklaret den høje pris tilstrækkeligt godt.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)